مشارکت ۹۲ مبلغ در سوگواره یاس نبوی در مازندران
کد خبر: 3692510
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

مشارکت ۹۲ مبلغ در سوگواره یاس نبوی در مازندران

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور ۹۲ مبلغ در سوگواره یاس نبوی خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ مبلغ بومی، ۴۳ مبلغ اعزامی از قم و ۳۹ روحانی مستقر در بقاع متبرکه استان در اجرای این طرح با اوقاف مشارکت می‌کنند.

 

 

 به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در مراسم سوگواره یاس نبوی در مسجد جوار امامزاده قاسم (ع) ورازده سفلی شهرستان نور با بیان اینکه تنهای چیزی که می‌ماند وقف است و هزینه کردن برای امامزادگان هزینه کردن برای قبر و قیامت است، گفت: پرداخت هزینه درمان بیماران بیمارستان رازی قائمشهر، ساخت مدرسه فنی وحرفه‌ای حرفه‌ای در روستا‌ها تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های اوقاف در استان است.

وی افزود: اوقاف مازندران با اعزام زائرین به کربلا و اعزام زائر اولی به مشهد مقدس و اطعام دهی از محل عزاداری امام حسین (ع) به افراد بی‌بضاعت خدمات ارائه می‌کند.

حیدری خدمات دهی در بخش دارو و درمان را یکی دیگر از فعالیت‌های اوقاف مازندران از محل موقوفات مردمی در استان برشمرد و گفت: خرید ماشین آمبولانس برای اورژانس، خرید دستگاه بیهوشی، خرید دستگاه سیتی اسکن و سنگ شکن از جمله این خدمات توسط اوقاف مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از فعالیت‌های گسترده اداره اوقاف در بخش عمرانی استان خبرداد و افزود: اداره اوقاف مازندران با ساخت و ساز بیش از ۱۸۰ باب ازموقوفات و ساخت و ساز بیش از ۴۷۰ امامزادگان، گام‌های بزرگی را در این بخش برداشته است.

وی برگزاری مراسم‌های بزرگ قرآنی و فرهنگی در استان را یکی دیگر از عرصه‌های این سازمان برشمرد و افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام فاطمیه اداره اوقاف مازندران طرح سوگواره یاس نبوی را نیز بدین مناسبت در سراسر استان برگزار خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی در ۲۵۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران اجرا می‌شود، گفت: این سوگواره در ایام فاطمیه همزمان با سراسر کشور با برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی در بقاع متبرکه مازندران اجرا خواهد شد.

 حیدری از حضور ۹۲ مبلغ در سوگواره یاس نبوی خبر داد و افزود: ۱۰ مبلغ بومی، ۴۳ مبلغ اعزامی از قم و ۳۹ روحانی مستقر در بقاع متبرکه در اجرای این طرح با اوقاف مشارکت می‌کنند.

captcha