قرآن مطابق با فطرت است/ نازیبایی ها با فطرت انسان هم‌خوانی ندارد
کد خبر: 3692796
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
حجت الاسلام نکونام:

قرآن مطابق با فطرت است/ نازیبایی ها با فطرت انسان هم‌خوانی ندارد

گروه حماسه و جهاد - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری قرآن را شیرین و لذت‌بخش خواند زیرا مطابق با فطرت انسان است و افزود: نازیبایی‌ها، دزدی، خیانت، ستم، بداخلاقی، غضب و عمل شیطانی با فطرت انسان هم‌خوانی ندارد...

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز 29 بهمن‌ماه در یادواره شهدای قرآنی استان که با حضور خانواده های شهدا و عموم مردم در سالن غدیر ارشاد استان برگزار شد، با بیان این پرسش که قرآن چقدر در میان ما زنده است؟ گفت: آیا واقعاً مهجور از قرآن هستیم یا در محضر قرآنیم؟
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه هجرت از قرآن برای یک جامعه بشری و به ویژه یک جامعه ایمانی و مسلمان خطر است افزود: گلادستون (نخست وقت انگلستان در اواخر قرن نوزدهم) طرحی برای انهدام جامعه اسلامی و تسلط بیگانه بر مسلمان‌ها ارائه داد که هدفش گرفتن قرآن از مسلمانان بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه اظهار کرد: قرآن در خانه‌های مردم بالنده و زیباست، هدیه عروسان و زینت طاقچه‌های خانه‌هایمان است لذا منظور از گرفتن قرآن، گرفتن کتاب قرآن به صورت فیزیکی آن نبود بلکه هدف گرفتن سبک زندگی قرآنی از مسلمانان بود که تا حدودی موفق شدند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دشمن در پی آن بود که مسلمانان به سبک قرآن زندگی نکنند بلکه به سبکی که دیگران برایشان می‌پیچند، سبک غربی و بیگانه و سبک خودساخته‌های درونی زندگی کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با طرح این پرسش که اکنون به معنای واقعی چند درصد قرآنی زندگی می‌کنیم؟ عنوان کرد: این درصد خیلی ضعیف بوده و شاید به 10 درصد نرسد و این نشان از آن دارد که 90 درصد قرآن در زندگی‌های ما ساری و جاری نیست.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: آیا خورد و خوراک، ازدواج‌ها، اموات، معاشرت، ادارات، کشت و زرع و کارخانه‌های ما واقعاً رنگ و جلای قرآنی دارند و به سبک قرآنی زندگی می‌کنند؟ اگر این‌گونه بود اخلاق‌ها این نبود.

حاکم شدن عفو و اغماض در جامعه‌ از توصیه های قرآن است
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه اظهار کرد: قرآن توصیه‌اش این است که عفو و اغماض بر جامعه‌تان حاکم شود و با یکدیگر به زیبایی سخن گویید، زن و مرد رابطه‌شان بر اساس حسنه شکل بگیرد و فرزند جایگاه و منزلت در خانه داشته باشد و زن منزلت خاص خودش را داشته باشد اما الان خیلی فاصله داریم.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: متأسفانه کاسبی‌ها خیلی از قرآن دورند، حلال قرآنی، انصاف قرآنی، اخلاق قرآنی، مدارا و نقص جنس نگذاشتن و درست جنس به مردم دادن رعایت نمی‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: هر کدام از ما خودمان باید ببینیم و محاسبه کنیم چقدر قرآن در خان های ما زنده است و به قرآن عمل می‌کنیم؟
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه گاهی عمل به قرآن را سخت می‌گیریم و فکر می‌کنیم با فضای امروز و با این دنیای همه چیز به هم پیوسته، فضای باز اینترنت و ماهواره و ... نمی‌شود به قرآن عمل کرد، عنوان کرد: عمل به قرآن ساده، شیرین و لذت‌بخش است و اگر قرآن در خانه‌ها جایگاه پیدا کند و به آن عمل کنیم لذت‌بخش‌ترین و شیرین‌ترین زندگی، معاشرت، تربیت فرزند و اجتماع خانوادگی را خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ابراز کرد: قرآن را در خانه بخوانیم و سعی کنیم پیامی که از آن می‌گیریم و دستورات قرآن مانند نماز، روزه، دروغ نگفتن و مراقبت چشم را برای خود و خانواده‌مان عملی کنیم و ببینیم که زندگی‌هایمان زیبا و شیرین می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که انسان با قرآن انس بگیرد تلاوت قرآن چنان برای او شیرین می‌شود که نمی‌خواهد قرآن را زمین بگذارد لذا شما مدتی با قرآن مأنوس شوید و ببینید قرآن چقدر برایتان شیرین می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام قرآن را شیرین و لذت‌بخش خواند زیرا مطابق با فطرت انسان است و افزود: نازیبایی‌ها، دزدی، خیانت، ستم، بداخلاقی، غضب و عمل شیطانی با فطرت انسان هم‌خوانی ندارد، اما متأسفانه ما بر روی فطرت پارچه‌ای کشیده‌ایم و فطرتمان را دفن کرده‌ایم و از آن انتظار زیبایی داریم.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر فطرتمان را از دفن خارج کنیم خواهیم دید که قرآن، عمل به قرآن و تربیت فرزند قرآنی مانند شهدای قرآنی چقدر زیباست.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه اگر قرآن در زندگی ما راه پیدا کند زندگی لذت‌بخش است، عنوان کرد: امروز تلخی‌های و ناکامی‌های زندگی ما به خاطر هجرت ما از قرآن است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: قرآن کتابی نورانی، آسمانی، حجت و سخن خدا، روان و هم کس فهم است و هیچ کتابی نیست که مانند قرآن هم کس فهم باشد لذا به راحتی می‌توانید از قرآن درس و پیام بگیرید و با قرآن مأنوس شوید.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: زندگی‌های ما باید سبک زندگی قرآنی داشته باشد لذا انقلاب و محتوای انقلاب و پیام شهدای ما هم نیز همین است و اگر با قرآن انس بگیریم خدا هم ما را یاری خواهد کرد زیرا خداوند به بنده‌هایی که با کتابش زندگی کنند محبت می‌کند.
امام جمعه شهرکرد در پایان تصریح کرد: قرآن بالاترین، عالی‌ترین، کامل‌ترین، پرمحتواترین و زنده‌ترین کتاب در عالم هستی است و انصاف نیست از این کتاب آسمانی دور باشیم.

captcha