امسال 14 هزار و 500 زائر گیلانی به عتبات عالیات اعزام شدند
کد خبر: 3692803
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
مدیر حج و زیارت گیلان:

امسال 14 هزار و 500 زائر گیلانی به عتبات عالیات اعزام شدند

گروه اجتماعی: فعال با اشاره به صدور 259 ویزا برای زائران اربعین استان قزوین، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 500 نفر زائر را در قالب 390 کاروان از گیلان به عتبات عالیات اعزام کردیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان امروز، 29 بهمن در همایش آموزشی – کاربردی مدیران راهنمای عتبات عالیات و کارگزاران زیارتی استان گیلان که در مجتمع خاتم الابیاء(ص) رشت برگزار شد، خدمتگزاری در عرصه حج و زیارت را عشق دانست و اظهار کرد: خدمتگزاری برای زائران اهل بیت(ع) مایه مباهات است لذا باید سعی کنیم بهترین خدمت را نسبت به زائران ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته اعزام زائران در کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: خوشبختانه در عرصه اربعین افزایش 30 درصدی داشتیم و امسال 22 هزار و 216 نفر گیلانی را به مراسم اربعین اعزام کردیم.

مدیر حج و زیارت گیلان با اشاره به صدور 259 ویزا برای زائران اربعین استان قزوین، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 500 نفر زائر را در قالب 390 کاروان از گیلان به عتبات عالیات اعزام کردیم.

فعال با تاکید بر لزوم ارائه خدمت به زائران به بهترین نحو ممکن، عنوان کرد: از کارگزاران زیارتی استان و مدیران کاروان ها انتظار داریم با توجه به افزایش تعداد اعزام ها و تغییر سلایق زائران، خدمات متنوع ارائه دهند.

 امسال 14 هزار و 500 زائر گیلانی به عتبات عالیات اعزام شدند

وی کارگزاران زیارتی را بازوان توانمند حج و زیارت دانست و یادآور شد: پیش ثبت نام حج تمتع سال 97 از طریق دفاتر حج و زیارت آغاز شده است و لذا مدیران دفاتر نسبت به تکمیل فرایند پیش ثبت نام مشمولان حج تمتع اقدام کنند تا بتوانیم بعد از تعیین کاروان ها، ثبت نام را در اسفندماه انجام دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی دفاتر موقت در برخی شهرستان ها در ایام اربعین، تصریح کرد: طرح استانی مجوز ثبت نام عتبات عالیات را دریافت نموده ایم و طی ماه های آینده با توجه به ثبات قیمت ارز به مرحله اجرا در خواهیم آورد.

captcha