خلأ کارگاه‌های آموزشی تلفیق قرآن با هنر احساس می‌شود
کد خبر: 3692861
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

خلأ کارگاه‌های آموزشی تلفیق قرآن با هنر احساس می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- دبیر جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان مرکزی گفت: تولید آثار فاخر قرآنی نباید رها شود و به نوعی هنرمندان را باید برای حضور در کارگاه‌ها در راستای تلفیق مبانی قرآن با هنر دعوت کرد این خلأیی است که بنده به عنوان شهروند احساس می‌کنم.

محمد ایمانی راد، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی طبق جدول زمان بندی برگزار و داوری همه بخش‌ها انجام شد. آثار برگزیده انتخاب و ششم اسفندماه، در فرهنگسرای آیینه تجلیل می‌شوند.
وی تصریح کرد: هنرمندان در رشته‌های خوشنویسی، طراحی پوستر، نقاشی و .. استقبال خوبی کردند، در رشته کاریکاتور که اساس کار طنز است نگرانی برای کمی آثار قرآنی وجود داشت اما هنرمندان این رشته موشکافانه مباحث اخلاق قرآنی را در قالب طنز و فکاهی به تصویر کشیدند.
ایمانی راد ادامه داد: فعالیت خوب در حوزه کاریکاتور با مضامین اخلاق قرآنی باعث می‌شود برای سال‌های آینده در رشته کاریکاتور با نگاه ویژه‌تری به آیات و قصص قرآنی نگاه کنیم. در استان ظرفیت نگاه ویژه به کاریکاتورهای قرآنی و هنرمندان حرفه‌ای وجود دارد.
دبیر بخش هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان اظهار کرد: تعطیل کردن کار قرآنی معنا ندارد و به مکان و زمان خاصی محدود نمی‌شود امروز هنر یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم اخلاقی و قرآنی به نوجوانان است.
ایمانی راد با تأکید بر تقویت کارگاه‌های تصویرسازی هنری و ورک شاپ‌های قرآنی ادامه داد: حضور هنرمندان درحوزه قرآن باید مستمر باشد و تولید آثار فاخر قرآنی نباید رها شود به و نوعی هنرمندان را باید برای حضور در کارگاه‌ها و گرفتن نتیجه دلخواه در راستای تلفیق مبانی قرآن با هنر دعوت کرد این خلأیی است که بنده به عنوان شهروند احساس می‌کنم.
وی ادامه داد: اگر ارشاد بودجه‌ای اختصاص دهد آثار جشنواره هنرهای تجسمی در نمایشگاه یا در قالب کتاب منتشر می‌شود. اگر اعتباری پیش بینی نشود آثار خوشنویسی و هنرهای دستی به صاحب اثر باز گردانده و آثار چاپی مانند پوستر و تصویرسازی در آرشیو ارشاد نگهداری خواهد ‌شد.
دبیر بخش هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان در پایان از مجموعه خبرگزاری ایکنا برای ترویج اخلاق و روش زندگی قرآنی تقدیر کرد و افزود: انسان با هر دینی باید مفاهیم کتاب آسمانی خود را سرلوحه زندگی قرار دهد و اگر مبانی دینی اصل قرار گیرد بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات از بین می‌رود./انتهای پیام

captcha