موانع تولید در خراسان شمالی شفاف سازی شود
کد خبر: 3693081
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

موانع تولید در خراسان شمالی شفاف سازی شود

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر لزوم شفاف سازی موانع تولید در استان تاکید کرد و خواستار حل مشکلات صنعت گران به ویژه در حوزه تسهیلات بانکی در قالب نشست های تخصصی شد.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، در نشست مشترک صنعت گران استان با دستگاه قضایی اظهار کرد: ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان به دبیری دادستان بجنورد جلسات لازم با صنعت گران، سرمایه گذاران بخش خصوصی، انجیوهای شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی، اصناف و غیره را برگزار می کند تا تمام دغدغه های این افراد در کارگروه های تخصصی شنیده شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان به دبیری دادستان، کارگروه تخصصی نظارت و پیگیری اقتصاد مقاومتی با مسئولیت رئیس بازرسی خراسان شمالی تشکیل شده تا برخی کوتاهی ها در اجرای سلیقه ای قوانین شناسایی و با آن برخورد شود.
با مدیرانی که به صورت سلیقه شخصی، خلاف قانون عمل کنند برخورد می شود
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی حق ندارند خلاف قانون عمل کرده و بخش نامه هایی خلاف قانون و با سلیقه شخصی تنظیم کنند، تصریح کرد: با متخلفان این حوزه، دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهد کرد.
حجت الاسلام جعفری در ادامه سخنان خود خواستار حضور قضات دادگستری در نشست های تخصصی با صنعت گران شد و گفت: یکی از عمده مطالبات سرمایه گذاران اشراف قاضیان به قانون تجارت و مطالبات سرمایه گذاران است.
وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور علاوه بر اصلاح برخی قوانین، باید به خدمت اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی آید، اظهار کرد: قانون گذاری در اختیارات قوه مقننه است و بارها بر اصلاح بسیاری از قوانین ناکارآمد و برخی قانون ها که دست و پا گیر است، به نمایندگان مجلس یادآوری شده است.
وی با تاکید بر اینکه البته مشارکت بانک ها در سرمایه گذاری و نقش تعیین کننده آن ها در احیای یک واحد تولیدی و صنعتی بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: با توجه به اینکه 95 درصد صنعت گران کشورمان صادقانه با هزینه زندگی و وقت خود به کمک اشتغال و اقتصاد جامعه آمده اند، مدارا و کمک به صنعت گر، یک ضرورت است.
این مسئول یادآور شد: در کسوت دادستان ساری و خدمت سابقم، از صدور 120 مورد صدور اجرائیه و مزایده بانک ها کتبا جلوگیری شد و در خراسان شمالی تلاش در حد مقدورات در کمک به صنعت گران و واحدهای تولیدکننده است.
حجت الاسلام جعفری نبود ضمانت اجرای بسیاری از تصمیم گیری ها در کاگروه های تخصصی خراسان شمالی را یک آسیب ذکر کرد و افزود: توجیه مدیران دستگاه های اجرایی مبنی بر اینکه یک تولید کننده در منطقه نبض تپنده اقتصاد است، یک ضرورت بوده و مسئولان موظفیم ضمن بازدید از تک تک واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی، از مشکلات این افراد آگاه شویم.
وی با اشاره به اینکه بالندگی هر جامعه در گروی امنیت، رفاه اجتماعی و اقتصاد است، تصریح کرد: عمل به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری رهگشای مشکلات است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه عمده دغدغه صنعت گران این استان مطالبات بانکی است، اضافه کرد: باید شفاف سازی شود که بانک ها در حوزه اقتصاد مقاومتی تا چه میزان سهیم اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، از خدمات دستگاه قضایی استان در حمایت از صنعت و توسعه اقتصاد قدردانی کرد.
سیاوش وحدت مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی، عدم تسلط برخی قضات به قوانین تجارت، ضرورت توجه به مصوبات کارگروه اشتغال، لحاظ شدن حق دعوی برای صنعت گران، مسائل مالیاتی و عدم تخصص برخی کارشناسان دستگاه های اداری را از عمده مطالبات صنعت گران خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: صنعت گران این استان خواهان همراهی قوه قضائیه در شکوفایی صنعت و اقتصاد هستند.
گفتنی است در این نشست که با حضور دادستان بجنورد و حدود صد نفر از صنعت گران و تولیدکنندگان خراسان شمالی برگزار شد، 25 صنعت گر به نمایندگی، مشکلات خود را با رئیس دستگاه قضایی استان مطرح کردند.
انتهای پیام

captcha