زندگی حضرت زهرا(س) تفسیر عملی آیات قرآن کریم است
کد خبر: 3693131
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
مقدمی:

زندگی حضرت زهرا(س) تفسیر عملی آیات قرآن کریم است

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به انس عمیق حضرت زهرا(س) با قرآن کریم، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) تفسیر عملی آیات قرآن کریم است.

به گزارش ایکنا از زنجان،حجت‌‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه یکشنبه 29 بهمن ماه در جمع نمازگزاران مسجد امیر المومنین(ع) با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) را می‌توان الگوی کامل یک زن مسلمان دانست، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در هر زمان و مکانی حاضر نشد اصول و ارزش‌های اسلامی را فراموش کند که همین امر سبب جاودانگی این شخصیت برجسته تاریخ اسلام شد.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگوی مناسبی برای زنان در پیمودن مسیر سعادت و رسیدن به قرب الی الله است، بیان کرد: امروز تمام زنان مومنه و با فضیلت باید با اقتدا به این بانوی با کرامت همواره در حفظ حجاب و ارزش‌های اسلامی خود کوشا باشند.
حجت‌الاسلام مقدمی تصریح کرد: از حضرت رسول(ص) نقل شده است که فاطمه (س) سرآمد همه زنان عالم است وقتی در محراب عبادت می‌ایستاد، هفتاد هزار ملک از ملائکه مقرب بر او سلام کرده و با او سخن می‌گفتند.
وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در خانه‌ای پرورش يافت كه آيات قرآن دائما در حال نزول بود و رشد و تربيت حضرت در حال و هوای وحی صورت گرفته و رسول خدا(ص) حق پدری و معلمی را درباره ايشان نيكو انجام دادند.
این مسئول با اشاره به این مطلب که حضرت زهرا(س) همواره با قرآن مانوس و آياتش در همه حالات ورد زبانش بود، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار اسلام به اندازه‌ای با قرآن مانوس بود كه حتی وصيت كرد در شب اول قبر، حضرت علی(ع) بر سر مزارش قرآن زياد بخواند و دعا كند.
captcha