بازتاب خبر آزمون سراسری حفظ قرآن در صفحات معارفی
کد خبر: 3693188
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

بازتاب خبر آزمون سراسری حفظ قرآن در صفحات معارفی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبر آغاز فرآیند صدور کارت ورود به آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی رسانه‌های کشور طی امروز، 30 بهمن‌‌ماه است.

بازتاب خبر آزمون سراسری حفظ قرآن در صفحات معارفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، خبر آغاز فرآیند صدور کارت ورود به آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز ‌دو‌‌شنبه، 30 بهمن‌‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 30 بهمن‌ماه و تا ساعت 14:30 تعداد 25 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها تعداد دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز با توجه به ایام فاطمیه و سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه(س) در حوزه عترت قرار دارند.
«آخرین مهلت ارائه اسناد پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان حافظ کل قرآن» و «صدور کارت ورود به آزمون «حفظ و مفاهیم» قرآن کریم از امروز» عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که تا این لحظه منعکس شده‌اند.
همچنین، «کلام امام خمینی(ره) | فاطمه زهرا(س) تمام حقیقت انسان در صورت یک «زن»»، «پاسخ حضرت فاطمه(س) به درخواست عیادت قاتلانش»، «مداحی «محمدرضا طاهری» در حسینیه امام خمینی(ره)»، «به چه دلیل باید فاطمه(س) را یاری کرد»، «روضه‌خوانی آیت‌الله جاودان در رثای صدیقه طاهره(س)»، «دغدغه صدیقه طاهره(س) برای تشییع پیکرش که با اسماء در میان نهاد»، «فاطمیه دوم|مداحی پویانفر در هیئت ریحانه النبی (س)»، «شخصی که زهراء(س) او را با عبارت «روحی لک الفداء» صدا می‌زد»، «حاشیه‌ای بر فرمایشات رهبر انقلاب | بقای اسلام در گروی چیست؟»، «سبک زندگی فاطمی(س) در برخورد با فرزند»، «شبهات مربوط به شهادت فاطمه زهراء(س) بررسی شد»، «معماریِ آپارتمان برای خدمت استثماری مردم به صنعت غرب شکل گرفت»، «پوسترهایی برای شهادت حضرت زهرا (س)»، «علت ملقب شدن حضرت فاطمه(س) به «حانیه»/ دلیل اینکه شیعیان فرزندان زهرا(س) هستند»، « پخش برنامه «کوی محبت» از نجف اشرف در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س)»، «روایت علی(ع) از لحظاتی که نگاهش به زهرا(س) می‌افتاد»، «شعار شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مشخص شد»، ««سوگ کوثر» جدیدترین نرم‌افزار موسسه نور منتشر شد»، «جز حیدر کرار، که قدر تو شناسد؛ غیر از تو که داند به جهان قیمت حیدر»، «حکمت وجوب «صلۀ رحم» از زبان حضرت زهراء(س)، «چگونه همسر خود را بهشتی کنیم؟»، «روایتی از شفاعت حضرت زهرا(س) در قیامت» و «پرهیز حضرت زهراء(س) از تقاضای نامقدور از همسرش علی(ع)» نیز عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه را شامل می‌شوند که اغلب در حوزه عترت منتشر شده و مربوط به ایام فاطمیه هستند.
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «صدور کارت ورود به آزمون «حفظ و مفاهیم» قرآن کریم از امروز» کرده که اغلب صفحات معارفی خبرگزاری‌های مهم کشور نیز بدان پرداخته‌اند و در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «صدور کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بخش کتبی از امروز آغاز شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت قرآن و عترت ارشاد، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
بنا بر اعلام شورای سیاست‌گذاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم،کارت ورود به جلسه شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی(زیر 13 سال) از 6 اسفندماه بر روی سایت معاونت قرآن و عترت ارشاد قرار می‌گیرد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال برای نخستین‌بار به صورت مشترک به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.
در این آزمون بیش از 241 هزار نفر نام‌نویسی کردند که آزمون کتبی تمامی رشته‌ها پنج‌شنبه 10 اسفندماه برگزار می‌شود و آزمون شفاهی از 12 تا 17 اسفندماه به مدت یک هفته برپا خواهد شد».
فارس
اخبار امروز صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این صفحه با خبر تلاوت ترتیل صفحه 306 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزگار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این لحظه نیز اخبار دیگری با عناوین «هدفم کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن است/ در رقابت‌های روشندلان شرکت نمی‌کنم»، «توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن»، «آخرین مهلت ارسال مدارک پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان حافظ کل قرآن»، ««جزء ۳۰» محور فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۹۷»، «بررسی راه‌های ترویج حفظ قرآن کریم/ تصویب ۵ برنامه رسانه‌ای» و «جدیدترین تلاوت جواد پناهی در مرقد امام راحل(ره)» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌اند که همگی این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «آخرین مهلت ارسال مدارک پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان حافظ کل قرآن» کرده که این خبر نیز در صفحات معارفی اغلب رسانه‌های مهم منعکس شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پانزدهم اسفند‌ماه سال جاری را به عنوان آخرین مهلت ارسال مدارک هزینه‌ای مشمول طرح پرداخت کمک هزینه به دانشجویان حافظ کل قرآن کریم اعلام کرد و گفت: در صورت عدم ارسال مدارک تا تاریخ فوق، مسئولیت عدم پرداخت شهریه این افراد به عهده خودشان خواهد بود.
وی با اشاره به اقدامات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به پیگیری‌های این مرکز درخصوص پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان حافظ کل قرآن کریم که گواهی حفظ خود را از طریق آزمون «اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر» دریافت کرده‌اند اشاره کرد و گفت: براساس بند 2 ماده 1 آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی در سال 96 (مصوبه مورخ 6/8/96 شورای توسعه فرهنگ قرآنی) دانشجویان مشمول این طرح می‌توانند اسناد هزینه‌ای خود را برای دریافت شهریه به سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس شرایط اعلام شده در سایت quraniran.ir ارسال کنند.
وی در ادامه افزود: در آیین‌نامه سال 96 پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای این گروه از افراد با شرط تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور پیش‌بینی شده بود که با پیگیری‌های انجام شده و افزایش اعتبار مصوب این برنامه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به این عزیزان در دستور کار قرار گرفته است لذا اسناد این عزیزان جمع‌آوری و به محض تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد».
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد شش خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها دو خبر از این اخبار با عناوین «توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» و «آخرین مهلت ارسال مدارک برای کمک‌هزینه دانشجویان حافظ قرآن» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری ایسنا نیز که خبری با عنوان «یکی از راه‌های رسیدن به تورات و انجیل واقعی، قرآن است» را شامل می‌شود، علیرغم اینکه خبری قرآنی است‌، مربوط به روز گذشته بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
از دو خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «طرح حفظ قرآن در پنج حوزه دنبال می شود» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و خبر دیگر نیز که عنوان «دشمن مساله حجاب را سیاسی کرده است» دارد، مربوط به حوزه معارفی احکام است.
باشگاه خبرنگاران جوان
سه خبر از هشت خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و پنج خبر دیگر نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
«آغاز صدور کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن»، «اجرای طرح حفظ قرآن کریم در دستور کار نهادهای فرهنگی و قرآنی » و «اعلام زمان آخرین مهلت ارسال اسناد کمک هزینه به دانشجویان حافظ کل قرآن» عناوین سه خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند.
همچنین، «حدیث پیامبر اکرم (ص) درباره سنت پیامبران»، «علت و چگونگی شهادت حضرت فاطمه(س)»، «گزارش تصویری شب نهم عزاداری فاطمیه دوم هیئت ثارالله (ع)»، «پاسخ مقام معظم رهبری از شرح تاریخ های متعدد برای شهادت حضرت زهرا(س)» و «فعالیت ۱۶۹۰ کانون فرهنگی هنری مساجد اهل سنت در کشور/ زمان برگزاری اختتامیه هشتمین کنگره ام‌البنین(س) مشخص شد» نیز عناوین دیگر اخبار امروز این صفحه هستند که اغلب در حوزه معارفی عترت منتشر شده‌اند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد چهار خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هر چهار خبر نیز در حوزه قرآنی قرار دارند.
«آخرین مهلت ارسال اسناد کمک هزینه به دانشجویان حافظ کل قرآن»، «آغاز فعالیت های آموزشی در موزه ملی قرآن کریم»، «شناخت قرآن کریم مستلزم شناخت اهل بیت (ع) است» و «کارویژه ای با محوریت حفظ قرآن تشکیل شود» عناوین چهار خبر قرآنی امروز این صفحه هستند که تا این ساعت منتشر شده‌اند.
ایبنا
«ساحت پیامبر اعظم (ص) از نگاه شرق‌شناسان بررسی می‌شود»، «تنگناهای فکری، ایدئولوژیکی و اجتماعی پیش‌روی نمایشگاه کتاب دین برداشته شود» و «جامعه کتابخوان، جامعه رشدیافته و بالنده است» عناوین سه خبری هستند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب منعکس شده‌اند و هیچ‌کدام نیز در حوزه تخصصی قرآن قرار ندارند.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند طی امروز و تا این لحظه دو خبر را با عناوین «در تحقق سبک زندگی فاطمی در جامعه موفق نبوده‌ایم/ الگوبرداری از زندگی حضرت زهرا(س) ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد» و «سفارش امیرالمؤمنین(ع) برای خرید خانه» بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار نداشته و در حوزه‌ عترت منتشر شده‌اند.

انتهای خبر/

captcha