دین‌داری سطحی مردم؛ دليل تنها شدن حضرت فاطمه (س)
کد خبر: 3693314
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

دین‌داری سطحی مردم؛ دليل تنها شدن حضرت فاطمه (س)

گروه معارف- یک کارشناس مذهبی بابیان اینکه دین‌داران واقعی کم هستند، گفت: وقتی زندگی‌ها و دین‌داری ما سطحی شود طبیعی است حضرت زهرا (س) تنها بماند و زحمات پیامبر اکرم (ص) نادیده گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن گمار در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: داشتن رفتار عاقلانه به معنی داشتن بهترین رفتار در زندگی است و این امر نیازمند وصل شدن به بهترین عقلای تاریخ است؛ ضمن اینکه متأسفانه در جامعه مذهبی باوجود داشتن معیارهای دینی هنوز مشکلات و دغدغه‌هایی وجود دارد.
این کارشناس دینی بیان کرد: حضرت زهرای مرضیه (س) به‌عنوان یک بانو در عرصه اجتماع صاحب نقش بود اما امروز برداشت‌هایی که از یک زن مسلمان می‌شود موجب شده کارکرد زنان را از آن‌ها بگیرم.
حجت‌الاسلام گمار تصریح کرد: دلیل آن این است که از دین تنها چیزی بر زبان ما مانده و دنیا اثر خود را بر افراد گذاشته است و ما با دین تا جایی همراه هستیم که به نفع ما باشد و وقتی منافعمان به خطر می‌افتد دیگر دین کنار گذاشته می‌شود.
این کارشناس مذهبی بابیان اینکه دین‌داران واقعی کم هستند، گفت: وقتی زندگی‌ها سطحی شود طبیعی است حضرت زهرا (س) تنها بماند و زحمات پیامبر اکرم (ص) نادیده گرفته شود.
وی ادامه داد: این اتفاقات به دلیل آن است که ما حقیقت دین را درک نکرده‌ایم و از عمق آن بی‌بهره هستیم، همین دین‌داری سطحی موجب می‌شود برخی افراد شیطان‌صفت از این فضا برای منافع خود سوءاستفاده کنند.
حجت‌الاسلام گمار در پایان خاطرنشان کرد: باید فاطمیه را برای خود عبرت قرار داد و با شبیه‌سازی رفتار خود به رفتار اولیاء الهی حرکت کنیم.

انتهای پيام

captcha