حضرت فاطمه(س) محور عالم وجود برای خلیفه خداست
کد خبر: 3693672
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲

حضرت فاطمه(س) محور عالم وجود برای خلیفه خداست

گروه اجتماعی: مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه فاطمه خودش فاطمه است، گفت: حضرت فاطمه حقیقت و محور عالم وجود برای خلیفه خدا یعنی آدم(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی، مسئول نهاد نمایندگی مقاممعظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان امروز، 2 اسفند در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در حسینیه دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد، با اشاره به حدیث کسا، گفت: خداوند در این حدیث به معرفی خاندان نبوت پرداخته و وقتی می خواهد مصادیقش را ذکر کند از وجود حضرت فاطمه زهرا(س) شروع می کند تا به فرزندانش می رسد و این همان حقیقت است که در زمان پیامبر(ص) با ادبیات «ام ابیها» متجلی شد.

وی افزود: در دوران سخت شعب ابیطالب که مسلمانان در تنگنای تحریم همه جانبه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قرار داشتند، پیامبر(ص) صمیمی ترین، با وفاترین و مهربان ترین یار خودش یعنی حضرت خدیجه کبری(س) را از دست می دهد و لذا در آن زمان سخت و نفس گیر برای پیامبر، شخصیتی مانند «فاطمه» در دوران کودکی برای پدرش مادری می کند.

حضرت فاطمه(س) محور عالم وجود برای خلیفه خداست

این کارشناس دینی تصریح کرد: یکی از شراط نبوت مذکر بودن است و اگر حضرت فاطمه(س) مذکر بود اینقدر عظمت داشت که حتما نبی باشد. در واقع حضرت فاطمه حقیقت و محور عالم وجود برای خلیفه خدا یعنی آدم(ع) است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد گیلان با برشمردن دلائل عظمت حضرت فاطمه(س)، تاکید کرد: فاطمه خودش فاطمه است و آنقدر فاطمه بزرگ است که خدا به وسیله جبرئیل به پیامبرش پیام می دهد که به فاطمه بگویید از من چیزی بخواهد. فاطمه همیشه از خدا برای دیگران خواست و برای خودش هیچ چیز درخواست نکرد لذا عظمت خدا همه وجودش را فرا گرفته و از خداوند مظهریت تام دارد و عظمت او آنقدر زیاد است که امام عصر(ع) درباره فاطمه(س) می فرماید «الگوی من فاطمه(س) است».

captcha