بزرگداشت باباطاهر؛ گامی در جهت تزریق فرهنگ ایرانی_اسلامی به جامعه
کد خبر: 3693878
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

بزرگداشت باباطاهر؛ گامی در جهت تزریق فرهنگ ایرانی_اسلامی به جامعه

گروه فرهنگی- نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ شهر همدان گفت: برگزاری بزرگداشت مفاخر و علمای ایرانی گامی در جهت تزریق فرهنگ ایرانی-اسلامی به جامعه است.

 

به گزارش ایکنا از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز جمعه 4 اسفند ماه در آیین ادای احترام به باباطاهر در آرامگاه باباطاهر اظهار کرد: استان همدان دارای مفاخر و مشاهیر زیادی است، برگزاری آیین های بزرگداشت این عالمان و مفاخر استان مفاخری کوچکترین کاری است که می توان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه باباطاهر از عرفای بزرگ جهان است گفت: با این وجود ما برای شناساندن ابعاد شخصیتی این عارف هیچ کاری نکردیم و متولیان فرهنگی در این زمینه باید تلاش بیشتری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملل مختلف جهان، ابوعلی سینا، این انسان بی نظیر تاریخ را به علت توانمندی در طب می شناسند در حالیکه اشرافیت او به فلسفه موجب رشد و کمال این عالم شد.

آیت الله محمدی افزود: اگر انسان خود محوری را از بین ببرد و کنار بگذارد به خدا می‌رسد و آن موقع کارهایی که موجب رضایت خدا می شود را انجام می دهد. 

باباطاهر در اشعارش هشدار می دهد که انسان هستی خود را گم کرده است

امام جمعه همدان بیان کرد: انسانها همه‌ هستی خود را گم کرده اند و در این باره باباطاهر هشدار می دهد که شما صاحب دلتان نیستید و همین باعث شده موقع نماز جسم‌مان حضور دارد و دلمان جای دیگر است.

وی اظهار کرد: باباطاهر عریان، یکی از مشهورترین دو بیتی سرایان ایرانی است که آرامگاه وی در همدان با مجموعه منشورهایی مزین به دوبیتی های عارفانه و شورانگیز به میعادگاه دوستداران شعر و ادب تبدیل شده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: او از شعرا و عرفای بزرگ ایرانی است که در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم می زیسته و به دلیل وارستگی و دل بریدن از تعلقات دنیوی، باباطاهر عریان لقب گرفته است.

بزرگداشت باباطاهر نمادی برای معرفی استان همدان است

در ادامه مجید فروتن معاون فرهنگی هنری اداره ارشاد اسلامی اظهار کرد: ادای احترام به بزرگان، مفاخر و تجلیل از افرادی که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر قدم برداشته اند کار بسیار پسندیده‌ای است اما نباید فقط بسنده به مفاخر گذشته باشد و حال را نیز باید در یابیم.

فروتن در پایان بیان کرد: تجلیل از مفاخر همدان برندی است که توسط آن می‌توانیم پتانسل و ظرفیت این استان را به دیگر استان ها معرفی کنیم.

انتهای پیام

captcha