شماره ۲۶ دو فصلنامه علمی ـ. پژوهشی آموزه‌های قرآنی منتشر شد
کد خبر: 3694120
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

شماره ۲۶ دو فصلنامه علمی ـ. پژوهشی آموزه‌های قرآنی منتشر شد

گروه اندیشه ــ بیست و ششمین شماره از دو فصلنامه علمی ـ. پژوهشی آموزه‌های قرآنی به صاحب‌امتیازی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به زیور طبع آراسته شد.

شماره 26 دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی آموزه‌های قرآنی منتشر شد

به گزارش ایکنا، شماره بیست و ششم دو فصلنامه علمی ـ. پژوهشی آموز‌ه‌های قرآنی به صاحب امتیازی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و سردبیری حسن خرقانی منتشر شد.

در این شماره از این مجله مقالاتی با عناوین «جاهلیت عالمانه و شاخصه‌های آن در قرآن کریم» نوشته سید محمد مرتضوی، سیدزین العابدین صفوی و حسن نقی زاده، «روش‌های اصلاحی در تربیت اخلاقی قرآن کریم»، به قلم مصطفی احمدی فر و دادمحمد امیری»، «انتخاب آگاهانۀ سرنوشت، سنّتی قرآنی در توقیعات امام زمان (ع)» تألیف محمد میرزایی، «رویکرد اندیشوران شیعه به مفهوم قوامیت مرد در آیۀ ۳۴ سورۀ نساء»، حامد مصطفوی فرد و حمید ایماندار، «گونه‌شناسی آیات علمی قرآن و مبانی استنباط گزاره‌های علمی از آن‌ها»، به قلم بهاره مظاهری طهرانی، عباس مصلایی پور و مهدی ایزدی منتشر شده است.

همچنین از دیگر عناوین این شماره از مجله آموزه‌های قرآنی می‌توان به «نقدی بر نظرات فایرستون در مقالۀ تناقض در آموزه‌های قرآنی جنگ و راهکار‌های حلّ آن»، تألیف فریده محمدزاده شهرآبادی و زینب السادات حسینی، «رهیافتی به رابطۀ فاصله با قافیه و سجع»، به قلم محمدعلی مهدوی راد و علی اصغر آخوندی، «تحلیل و بررسی مبانی لغوی مصطفوی در التحقیق فی کلمات القرآن الکریم» نوشته یزدان صالحی، جابر فراستی نیک و محمدهادی امین ناجی، «بررسی معناشناختی «جعل امامت» (با تکیه بر اصل اصالت تعبیر‌های قرآنی)، تألیف محبوبه سقاب گندم‌آبادی، سیّدحسین سیدی، محمدجواد عنایتی‌راد، «معناشناسی «طمأنینه» در اشعار جاهلی و قرآن کریم از منظر روابط معنایی» به قلم ابوالفضل خوش‌من و حمیده بابازاده اشاره کرد.

captcha