«دربی 65» فیلمی ورزشی در حوزه دفاع مقدس
کد خبر: 3694160
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

«دربی 65» فیلمی ورزشی در حوزه دفاع مقدس

گروه هنر ــ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دربی 65» گفت: این فیلم سینمایی در حوزه دفاع مقدس ساخته شده، اما فیلم یک تفاوت آشکار با دیگر فیلم‌های این‌گونه دارد؛ این‌که موضوع اصلی در این فیلم یک مسابقه فوتبال است.

«دربی 65» فیلمی ورزش در حوزه دفاع مقدس

علی‌رضا سجادپور تهیه‌کننده سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ درباره فیلم جدید خود اظهار کرد: فیلم سینمایی «دربی 65» فیلمی در حوزه دفاع مقدس است که این روزها آخرین مراحل فنی را طی می‌کند تا به محض دریافت پروانه نمایش روی پرده سینماهای کشور رود. این فیلم اولین کاری است که در آن در قالب یک مسابقه فوتبال به جنگ پرداخته می‌شود.

وی افزود: در این فیلم سینمایی اتفاقی واقعی روایت می‌شود. در این رویداد یک زمین فوتبال که در آن مسابقه‌ای در حال برگزاری می‌شود توسط هواپیمای عراقی بمباران می‌شود و عده‌ای بسیاری نیز در این حادثه به شهادت می‌رسند. این بمباران در تاریح کشور به بمباران «چوار» معروف است که سال 65 در ایلام رخ داد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: پرداختن به این موضوع دلیلی خاص داشت. معمولاً در فیلم‌های دفاع مقدسی ما توجهات لازم به موضوعاتی خاص خلاصه می‌شود، اما در این کار ما با محور قرار دادن موضوعی ورزشی سعی کردیم نگاهی جدید به دفاع مقدس داشته باشیم، البته برای تصویرسازی خود با مشکلات عدیده‌‌ای مواجه شدیم، چون فضا‌سازی مورد نظر برای بخش خصوصی امری دشوار است که با تلاشی که انجام دادیم آن را محقق کردیم.

سجادپور در پایان تاکید کرد: «دربی 65» پیش از این «مستطیل سبز» نام داشت که به دلیل جذاب نبودن عنوان نام آن تغییر پیدا کرد. در ضمن دو فیلمنامه به ارشاد ارائه کردیم تا در صورت دریافت پروانه نمایش ساخت آنها را توسط دو فیلمساز، فیلم اولی آغاز کنیم. درباره این دو کار تا قطعی شدن ساخت، اطلاع رسانی بیشتر صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

captcha