هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز به کار کرد/ طراحی لباسی برازنده قامت تمام ایرانیان
کد خبر: 3694434
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز به کار کرد/ طراحی لباسی برازنده قامت تمام ایرانیان

گروه جامعه ــ هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حضور 10 کشور خارجی از امروز در تهران و 15 شهر کشور آغاز به کار کرد و نمایشگاه‌های این جشنواره تا 13 اسفندماه برپا خواهد بود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز به کار کرد/ طراحی لباسی برازنده قامت تمام ایرانیان

به گزارش ایکنا؛ مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، امروز یک‌شنبه ششم اسفندماه در تالار رودکی تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، صدیقه پاک بین، دبیر جشنواره مد و لباس فجر هدف از برگزاری این جشنواره را نیازسنجی جامعه، ارتقای سطح فرهنگی جامعه در حوزه مد و لباس، شناسایی افراد مستعد در این حوزه، ارائه دیدگاه‌های نو به نسل جوان، احیای هنر طراحی و تولید پارچه‌های ایرانی، تقویت ارتباط بین صنعت‌گران و دانشگاهیان، ترغیب مسئولان برای همکاری بیشتر با این جشنواره و ... عنوان و اظهار امیدواری کرد طراحان با بهره‌گیری از الگوهای هنجارمند در این مسیر کارگروه ساماندهی مد و لباس را همراهی کنند.

در ادامه این مراسم، محمود محمدی، مدیرعامل شرکت سالیان، که فعالیت‌های موفقی در حوزه پوشاک داشته است معرفی شد.

سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم افتتاحیه طی سخنانی با اشاره به اینکه اکنون هفتمین جشنواره مد و لباس فجر را شاهد هستیم، گفت: وقتی رخدادی به هفتمین مرحله خود می‌رسد یعنی یا به کمال رسیده است و یا در آستانه رسیدن به کمال است.

وی ادامه داد: این جشنواره به عنوان جوان‌ترین جشنواره فجر به منزلتی رسیده است که شکوفایی را در سال‌های آتی پیشرو خواهد داشت.

حسینی با اشاره به اینکه امروز به برکت سال‌هایی که پشت سرگذاشتیم خانواده هنر ایران خانواد‌ه بزرگ و منسجمی شده است، خاطرنشان کرد: این خانواده به گفت‌و‌گو نیاز دارد و جشنواره‌ها عرصه مناسبی  برای گفت‌وگو فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: پوشش حاصل دانش و بینش انسان و از اختصاصات آدمی است و طی قرن‌ها با دقت و تعمل به آن پرداخته شده است. هزاران سال پیش در کشور ما شهرک‌‌های صنعتی برای تولید پوشاک ساخته شده بود و ما با افتخار از قدیمی‌ترین ملل عالم هستیم که لباس را نه فقط برای پوشش بلکه برای آراسته بودن استفاده می‌کردیم و به چگونه پوشیدن و چه پوشیدن فکر می‌کردیم.

احادیث زیادی هست که خوب پوشیدن را برای مومن و متعهد فرض دانسته‌اند

معاون هنری وزارت ارشاد به احادیث متعددی که در زمینه پوشاک بیان شده است نیز اشاره کرد و گفت: احادیث زیادی هست که خوب پوشیدن را برای مومن و متعهد فرض دانسته‌اند که این احادیث انرژی زیادی برای ادامه راه به ما می‌دهد.

وی جشنواره مد و لباس فجر را فرصتی دانست که هنرمندان به لباسی برازنده قامت تمامی ایرانیان نگاهی درست داشته باشند و ابراز کرد: فضای گفت‌و‌گو بین طراحان، تولید‌کنندگان و مردم فرصتی است برای مرور تاریخ و به کار بردن دانش روز تا بتوانیم محصولات ایرانی را به مردم ایران و جهان عرضه کنیم.

حسینی در پایان سخنانش تصریح کرد: هنجارهای ما در حوزه پوشاک حاصل تفکر زبده‌ترین متفکران این سرزمین است و گذشتگان ما این میراث را قرار دادند تا ایرانی آراسته‌ترین ظاهر را داشته باشد.

بنابر این گزارش؛ معرفی سیدمحمد کسائی، پیشکسوت مد و لباس و تولید کننده کت و شلوار مردانه و رامین جوانرود مدیرعامل شرکت تن‌ریس از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در ادامه سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه انقلاب ایران برای تغییر و دگرگونی به وجود آمد که یکی از این حوزه‌های دگرگونی بخش پوشاک بود، گفت: میراث و تاریخ ایران بزرگ است و ما در این حوزه حرف برای گفتن داریم.

پس از سخنرانی حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، با اهدای طاوس طلایی از فعالیت‌های محمود محمدی، مدیرعامل شرکت سالیان، سیدمحمد کسائی پیشکسوت مد و لباس و تولید کننده کت و شلوار مردانه و رامین جوانرود مدیرعامل شرکت تن‌ریس تجلیل به عمل آمد.

دلیل انتخاب این افراد برای تجلیل در این مراسم، طراحی ایرانی محصولات، اشتغال‌ آفرینی و سرمایه‌گذاری، فرهنگ‌سازی برای استفاده از محصولات ایرانی، ایجاد انگیزه در نسل جوان و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در عمل عنوان شد.

در ادامه مسئولان حاضر در مراسم با حضور در تالار وحدت به صورت رسمی هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر را افتتاح کردند. نمایشگاه‌های این جشنواره در تالار وحدت، برج میلاد و سالن حجاب تهران و به صورت همزمان در 15 استان کشور از امروز آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه‌های جشنواره فجر می‌توانند در تهران به تالار وحدت(از ساعت ۱۰ تا ۱۸)، برج میلاد و سالن حجاب (از ساعت ۱۰ تا 20) مراجعه کنند. هفتمین جشنواره مد و لباس فجر از ششم تا ۱۳ اسفندماه برپا است.

انتهای پیام/

captcha