نشست‌های تخصصی تمدن اندیشی در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3694921
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

نشست‌های تخصصی تمدن اندیشی در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

گروه معارف ــ نشست‌های تخصصی تمدن اندیشی در حوزه های علمیه از فعالیت‌های راهبردی میز تمدن اسلام و ایران است که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ویژه طلاب خواهر و برادر استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، عبدالمجید خطیب، معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و مسئول برگزاری نشست‌های تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: تحول و بازخواني علوم اسلامي بر پايه درك تمدني از جمله موضوعات مهمی است که امروزه باید مورد توجه مسئولان حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که مقام معظم رهبری به صورت صریح به اهمیت این موضوع تاکید نموده اند.

خطیب ایجاد انگیزه برای محققين حوزوي به منظور تأمين نيازهاي دولت ديني و طراحي نظام‌هاي اقتصادي، سياسي، حقوقي و فرهنگي براي نيل به تمدن اسلامي، از ضرورت‌هاي علمي و عملي حوزه‌هاي علميه امروز دانست و اظهار کرد: در همین راستا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان به منظور تربيت و آموزش مبلغين تخصصي براي نشر معارف تمدني اسلام در نهادهاي فرهنگي و تقويت منظر تمدني به علوم اسلامي با دعوت از استادان متخصص در موضوعات تمدن اسلام و ایران اقدام به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی در مدارس علمیه حوزه‌های علمیه خواهران و برادران نموده است.

وی افزود: این نشست‌ها در تاریخ نهم اسفندماه با مشارکت و همکاری مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران استان اصفهان و با حضور استادان مطرح کشوری، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن الویری عضو هیأت علمی و مدیر گروه تاریخ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم(ع) و حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار عضو هیئت علمی و مدیر گروه فقه مضاف دانشگاه باقر العلوم(ع) برگزار می‌شود.

معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) ادامه داد: این نشست‌ها در سال گذشته نیز برای طلاب و علاقه‌مندان به موضوعات تمدنی برگزار و با استقبال وسیع طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران روبرو شد.

وی با بیان اینکه موضوع نشست‌های علمی امسال «تمدن اندیشی در حوز ه های علمیه (اهمیت، مسائل، چالش‌ها و ظرفیت‌ها)» است، تأکید کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها پرداختن به دغدغه‌های علمی و فرهنگی مقام معظم رهبری و ايجاد انگيزه، تقويت بنيان‌هاي علمي و ارائه جهت و مسير تحول در موضوعات تمدنی در بین طلاب حوزه علمیه اصفهان است.

captcha