استفاده از ظرفیت فضای‌مجازی در نشر معارف‌اسلامی ضروری‌است
کد خبر: 3696153
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

استفاده از ظرفیت فضای‌مجازی در نشر معارف‌اسلامی ضروری‌است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه گفت: اهمیت فضای‌مجازی بر هیچکس پوشیده نیست و در این راستا استفاده از ظرفیت فضای‌مجازی در نشر معارف‌اسلامی ضروری‌است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه از برگزاری کارگاه آموزشی اقشار تأثیرگذار با موضوع تحولات و چالش دین و دین‌داری سنتی در عصر ظهور رسانه الکترونیکی امروز، 12 اسفندماه با حضور نخبگان و اندیشمندان این شهرستان خبر داد.
وی افزود: با توجه به سخنان چند ساله رهبر معظم انقلاب و تشکیل شورای عالی فضای مجازی اهمیت فضای مجازی بر هیچکس پوشیده نیست و در این راستا استفاده از ظرفیت فضای مجازی در نشر معارف اسلامی ضروری است.
حجت‌الاسلام منتشلو با ضروری دانستن برگزاری چنین کارگاه‌ها و همایش‌هایی بر استفاده هر چه بیشتر از ایده‌ها و طرح‌های اساتید ممتاز کشوری و نخبگان و اندیشمندان تأکید و در راستای اسلامی‌سازی فضای مجازی تلاش کرد.
دکتر کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و فعال رسانه‌ای در سخنان خود گفت: هر فعالیت فرهنگی اگر رسانه را در کنار خودش نداشته باشد، ابتر خواهد ماند.
وی عنوان کرد: ما باید قبول کنیم که امروزه رسانه است که سبک زندگی، اعتراض‌های اجتماعی، تغییر سلیقه‌ها، نوع پوشش و نوع گویش ما را تعیین و تنظیم می‌کند و باید به نوبه خود سهم خود را از رسانه با نشر معارف اسلامی احیا کنیم.
این استاددانشگاه، با اشاره به کارکرد مخرب برخی از رسانه‌ها افزود: پیامدها و عوارض استفاده از رسانه‌های مخرّب نظیر ماهواره، اعتیاد اینترنتی و نقش سوء برخی از شبکه‌های اجتماعی بر بنیان خانواده و نقش بازی‌های رایانه‌ای در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تنها گوشه‌ای از خطرات فضای اجتماعی ناسالم است.
وی بی‌هویتی فرهنگی، قبح‌شکنی، افزایش آمار طلاق و اعتیاد و... را تنها گوشه‌ای از ارمغان تلخ دشمنان برای نسل جوان در قالب فضای مجازی دانست و از نخبگان و اندیشمندان قروه ای خواست تا با مدیریت صحیح و روشنگری در جهت واکسینه کردن جوانان و نوجوانان، آینده را بیمه کنند.
دکتر کرمی استاد کارگاه آموزشی با تأکید بر کمرنگ شدن صله رحم با ورود شبکه‌های اجتماعی بثیان کرد: با توجه به تاکید انبیا و اولیا به مسئله صله رحم که یکی از نیکوترین برنامه‌های دینی مسلمانان در حیطه معاشرت است، بایستی در یادکردن خویشان و اقرابا و نیز اطعام و اکرام آنان به دستورات دینی عمل کنیم که متأسفانه امروز کمرنگ شدن این سنت پسندیده را به چشم می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی ساختاری تشکیل شده از وابستگی‌ها، عادت‌ها، دوستی‌ها و... هستند؛ یادآور شد: این شبکه‌ها زیرمجموعه‌ای از جامعه امروزی ما که با مفهوم تکنولوژی کم کم فراگیر شده و بصورت رایج و متداول توسط عموم مورد استفاده قرار می‌گیرند، بطوری که تقریبا نمی‌توان بدون این شبکه‌ها به همان شکل سابق زندگی کرد و این مسئله ما را به این سو می‌کشاند که یا قادر به انجام فریضه‌ی الهی خود که همان تبلیغ دین است در این عرصه باشیم و یا اینکه شاهد انحراف جوانان و فرزندان خود باشیم.
انتهای پیام

captcha