دو اسناد خزانه اسلامی در هفته گذشته عرضه شد/ عرضه سه اخزای دیگر در روز جاری
کد خبر: 3696254
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
گزارش هفتگی فرابورس ایران؛

دو اسناد خزانه اسلامی در هفته گذشته عرضه شد/ عرضه سه اخزای دیگر در روز جاری

گروه اقتصاد ــ عرضه دو اسناد خزانه اسلامی در نمادهای اخزا 613 و اخزا 615 در بازار ابزارهای نوین مالی، از جمله مهم‌ترین رخدادهای فرابورس ایران در جریان معاملات هفته گذشته است.

به گزارش ایکنا، در هفته معاملاتی گذشته در بازار فرابورس ایران، در روزهای هفتم و هشتم اسفندماه، در گروه اوراق تأمین مالی، شاهد عرضه دو سری اسناد خزانه اسلامی بودیم. یکی از این اوراق در نماد اخزا613 با تاریخ سررسید 16 دی‌ماه سال 98 بود که هر ورقه از این اسناد 715 هزار ریال کشف قیمت شد. از سوی دیگر شاهد عرضه اخزا 615 نیز بودیم که این سری اوراق در بیستم آبان ماه سال 98 سررسید می‌شود و هر ورقه هم بیش از 727 هزار ریال قیمت خورد.
در مجموع 9 بازار فرابورس ایران در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، شاهد دادوستد یک‌هزار و 379 میلیون ورقه به ارزش 8 هزار و 306 میلیارد ریال بودیم که این میزان نقل و انتقال سهام و اوراق بهادار طی 182 هزار دفعه رقم خورد. در حالی که حجم و ارزش معاملات در مقایسه با هفته پیشین کاهش یافت، اما تعداد دفعات مبادلات با 27 درصد رشد روبه‌رو شد.
همچنین لازم به یادآوری است که بازار فرابورس ایران، امروز شنبه 12 اسفندماه میزبان عرضه سه سری اسناد خزانه اسلامی در نمادهای اخزا6024، اخزا6034 و اخزا6134 خواهد بود که فروشنده آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ع) و ناشر آن وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت است.
انتهای پیام

captcha