20 کاروان دانشجویی از همدان به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند
کد خبر: 3696398
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

20 کاروان دانشجویی از همدان به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند

گروه فرهنگی- مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از اعزام 3 هزار دانشجو از استان به مناطق جنگی جنوب کشور خبر داد.

طیب فریادرس، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان در جهت برگزاری اردوهای راهیان نور در طول چند سال اخیر در رتبه نخست کشوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه اعزام دانشجویان نسبت به سال قبل افزایش داشته است افزود: سال گذشته 2 هزار و 800 دانشجو از استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که امسال این رقم به 3 هزار نفر افزایش یافته است.
فریادرس با اشاره به اینکه اعزام از 16 اسفند آغاز و تا 28 همین ماه ادامه خواهد داشت گفت: اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب در 5 دوره و در قالب 20 کاروان انجام خواهد شد.
مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه اعزام دانشگاه‌ها مستقل انجام خواهد گرفت عنوان کرد: این اردو 5 روزه با بازدید از مناطق عملیاتی جنوب شامل شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چزابه، دهلاویه خواهد بود.
وی گفت: محل اسکان خواهران در اردوگاه شهید باکری و برادران در اردوگاه شهدای دانشجوی خرمشهر خواهد بود، امسال به دنبال استفاده هر چه بهتر از فضای معنوی شهدای گمنام و تازه تفحص شده در برنامه‌های راهیان نور هستیم.

20 کاروان دانشجویی از همدان به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند
فریادرس با بیان اینکه یک روحانی و یک مداح در هر اتوبوس همراه دانشجویان خواند بود گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی، اقامه نماز جماعت، مداحی، سخنرانی و ... از برنامه‌های جانبی این اردو خواهد بود.
مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه اردو راهیان نور یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم و موثر در دانشگاه‌هاست گفت: همچون سنوات گذشته آمار دانشجویان دختر اعزامی به مناطق عملیاتی بیشتر از پسران است و می‌توان به صورت درصد 60 به 40 آن را عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha