جامعه امروز نیازمند ایثار اجتماعی است/ سهم 4 درصدی ایثارگران گیلان در کشور
کد خبر: 3696795
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

جامعه امروز نیازمند ایثار اجتماعی است/ سهم 4 درصدی ایثارگران گیلان در کشور

گروه اجتماعی: پاکاری فرهنگ ایثار و مقاومت را عنصر اثرگذار دانست و اضافه کرد: یکی از مولفه های مورد نیاز جامعه «ایثار اجتماعی» می باشد که نشات گرفته از فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 13 اسفند در نشست مسئولان ایثارگران دستگاه های اجرایی استان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پاسداشت امانت به جا مانده از شهدای عزیز است، اظهار کرد: توجه به مسائل و مشکلات ایثارگران و یادگاران شهدا یکی از مولفه های اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران پرافتخار ملت را به ارمغان آوردند، گفت: ایثارگران استان گیلان 4 درصد از ایثارگران کشور را تشکیل می دهند و این در حالی است که در دوران دفاع مقدس، سهم گیلان 3 درصد از جمعیت کشور بود. در واقع گیلانیان نقش قابل توجهی در حوزه ایثار و شهادت و دفاع از این مرز و بوم دارند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ادامه داد: شهدا و ایثارگران ما تعهد، ولایتمداری و احساس مسئولیت خودشان را نسبت به کشور و نظام نشان دادند و در دفاع از اصول و ارزش های انقلاب پیشگام بودند.

پاکاری با اشاره به حضور پرصلابت ایثارگران در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجرایی، ورزشی و...، یادآور شد: امروز نقش ایثارگران در جامعه برجسته و منشا اثر است و بهترین کارآفرینان هستند و کرسی های بالای علمی را در اختیار دارند که نشان دهنده توانایی، لیاقت و شایستگی ایثارگران ماست.

جامعه امروز نیازمند ایثار اجتماعی است/ سهم 4 درصدی ایثارگران گیلان در کشور

این مقام مسئول افزایش میانگین سنی و بزرگ شدن فرزندان را از جمله نیازمندی های جدید ایثارگران دانست و تصریح کرد: طی سال های اخیر اقدامات فرهنگی خوبی از جمله طرح «سپاس» صورت گرفته است. در برگزاری یادواره های شهدا نیز جزو استان های برتر کشور هستیم، اما در حوزه اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های اصلی ایثارگران همچنان وضعیت مناسب نیست لذا از دستگاه ها انتظار داریم نسبت به تکالیف قانونی خود اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه 25 درصد سهمیه استخدامی دستگاه ها باید به فرزندان شاهد و ایثارگر اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت های قانونی حوزه ایثارگران را در دستگاه ها اجرا کنیم، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وجود یک هزار و 288 گلزار شهدا در استان گیلان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از دستگاه ها خواست نسبت به اجرای تکالیف قانونی و اخلاقی خود نسبت به ایثارگران کوشا باشند و گفت: از دستگاه های فرهنگی نیز انتظار داریم در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان نیاز جامعه و نسل جوان بیش  از پیش برنامه ریزی داشته باشند.

پاکاری فرهنگ ایثار و مقاومت را عنصر اثرگذار دانست و اضافه کرد: یکی از مولفه های مورد نیاز جامعه «ایثار اجتماعی» می باشد که نشات گرفته از فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت است و می تواند گره گشای مشکلات جامعه باشد.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 288 گلزار شهدا در استان گیلان، متذکر شد: ساماندهی گلزار شهدا بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و نگهداری گلزارها براساس قانون با شهرداری، بخشداری و دهیاری است که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه 22 اسفند، روز بزرگداشت مقام مشهدا نامگذاری شده است، خواستار تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا در شهرستان ها شد و اظهار کرد: امیدواریم برنامه های شهرستانی نیز باشکوه و جلوه خاصی برگزار شود لذا از دستگاه ها می خواهیم با استفاده از تبلیغات محیطی و حضور فیزیکی در برنامه ها این روز بزرگ را برجسته کنند.

captcha