روحیه اشرافی‌گری، باعث فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب می‌شود
کد خبر: 3698317
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

روحیه اشرافی‌گری، باعث فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب می‌شود

گروه اجتماعی- امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه در آستانه ایام عید نوروز باید اخلاق فاطمی را مدنظر قراردهیم و دست اطرافیان و محرومان جامعه را بگیریم، گفت: دچار شدن به روحیه اشرافی‌گری، باعث دوری ما از ارزش‌های انقلاب می‌شود.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید فرزندان و اموال شما می‌توانند فتنه ایجاد کنند، اینجا منظور از فتنه، امتحان است؛ در واقع مال و فرزند می‌تواند باعث انحراف انسان از مسیر حق شود.

وی با بیان اینکه فرزندان حتی قبل از تولد به گردن پدر خود حق دارند که مصداق آن انتخاب همسر خوب از سوی پدر است، افزود: در تاریخ نمی‌توان مادری خوب را پیدا کرد که فرزند بدی داشته باشد. در واقع سهم و نقش مادران در تربیت فرزند، بیشتر از پدر است.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: پدر باید در دوران شیرخوارگی فرزند خود، غذای حرام به مادر ندهد. در واقع فرزند حق دارد که از روزی حلال تغذیه کند و اگر در شرایط اجبار، مادری غیرمسلمان به فرزند شیر دهد، باید او را از خوردن غذای حرام و یا شرب خمر منع کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: فرزند خوب و صالح که باعث وجود باقیات و صالحات برای آدمی ‌شود، زمانی تریت می‌شود که آدمی ابتدا همسری خوب و شایسته انتخاب کند و سپس نان حلال به آن‌ها بدهد.

وی با اشاره به انتخاب اسم برای فرزند و تاثیر آن در آینده فرزندان، گفت: اگر اسم‌های خوب از جمله نام انبیا و ائمه را بر روی فرزندان خود بگذارید، آن‌ها در آینده به نام خود افتخار می‌کنند. براساس روایات در روز قیامت همه انسان‌ها به اسم‌شان صدا زده می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به حضور کشاورزان اصفهان حاضر در نماز جمعه، گفت: کشاورزان عزیز به دنبال طلب حق و حقوق خود هستند، حق آبه آنان باید داده شود، زیرا آن‌ها از افتخارات استان اصفهان هستندو همین عزیزان همواره پای دفاع از انقلاب ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون تلاش‌ها و پیگیری‌های متعددی برای حل مشکل کشاورزان داشته‌ام، تصریح کرد: کشاورزان عزیز حق دارند که حقابه مورد نیاز خود را طلب کنند، اما نباید کاری کنند که باعث سوء‌استفاده دشمن شود.

امام جمعه اصفهان با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و سالروز ولادت امام خمینی(ره) بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند فاطمه پاره تن من است، روایت دیگری نیز وجود دارد که اگر حضرت فاطمه(س) زن نبود، حتما پیامبری در سطح پیامبر(ص) بود. ایشان در اطاعت از شوهر و تربیت فرزندان خود بی‌نظیر بودند و در دنیا تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر اکرم(ص) و انفاق در راه خدا را بسیار دوست داشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن سال جدید، گفت: در ایام نوروز شادی و خوشحالی اشکالی ندارد و اسلام هم با آن مخالف نیست، اما باید توجه داشته باشیم خوشحالی نباید به گونه‌ای باشد که خدا را ناراحت کند. با رقص و بروز مفاسد نمی‌توان شادی و بعد هم برای فرج، دعا کرد. وی با بیان اینکه در آستانه ایام عید نوروز باید اخلاق فاطمی را مدنظر قرار دهیم و دست اطرافیان و محرومان جامعه را بگیریم، اظهار کرد: دچار شدن به روحیه اشرافی‌گری، باعث دوری ما از ارزش‌های انقلاب می‌شود.

وی با اشاره به 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: اکنون بیش از 1800 کانون فرهنگی در مساجد استان اصفهان دایر است، انشاءالله همه ما عزم خود را جزم کنیم و از سال آینده، نمازهایمان را در مساجد اقامه کنیم، زیار حضور پررنگ مردم در مساجد، باعث ناراحتی دشمنان می‌شود.

انتهای پیام

captcha