هدایت وقفیات به سمت ایجاد اشتغال و توسعه سفرهای زیارتی
کد خبر: 3699314
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

هدایت وقفیات به سمت ایجاد اشتغال و توسعه سفرهای زیارتی

گروه اجتماعی- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت وقفیات در استان در راه ایجاد اشتغال و توسعه سفرهای سیاحتی و زیارتی در راه رفع محرومیت کار شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی اسماعیلی امروز21 اسفندماه در مراسم تکریم ومعارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: وقف نهاد محترم و بسیار مثمر ثمر در اندیشه و فقه اسلامی است.به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، علی اسماعیلی امروز (21 اسفندماه) در مراسم تکریم ومعارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: وقف نهاد محترم و بسیار مثمر ثمر در اندیشه و فقه اسلامی است.
وی افزود: افتخار می کنیم پیروزی مکتبی هستم که اندیشه عدالت اجتماعی را پایه گذاری کرد که امروزه موضوع پایان نامه ها است.
معاون امنیتی، اجتماعی و سیاسی  استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه در دنیا مباحثی تحت عنوان دولت های تنظیم گر  مطرح شده است ناگزیر به حرکت به سمت مردم است.
اسماعیلی تصریح کرد: دین اسلام نهادی را بنیان نهاد به نام وقف که این نهاد با هدف عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بین محروم ترین اقشار جامعه شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در قانون مدنی نیز بحثی تحت عنوان وقف دیده شده است، تاکید کرد: وقف از مباحث عمده حوزه های علمی و دانشگاهی در زمینه حقوق اسلامی است.
معاون امنیتی، اجتماعی و سیاسی  استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه با جایگاه فقهی قوی و توزیع عدالت اجتماعی باید این نهاد را تقویت و در راه خدمت به محرومین جامعه و ارتقا فرهنگ اسلامی و گذشت استفاده کنیم.
اسماعیلی اضافه کرد: مردم خراسان جنوبی مردمی بزرگ با دل دریایی هستند که در مباحث وقفی با جان و دل تلاش کرده و وظیفه ما است که نیات خیر و وقفیات به سمت اولویت بندی ها هدایت کنیم.
وی تصریح کرد: باید در بحث وقفیات نیازسنجی کرده تا ضرورت‌ها را شناسایی و وقفیات را به سمت این مباحث سوق دهیم.
معاون امنیتی، اجتماعی و سیاسی  استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی به لحاظ اوقاف داریم که باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم، یادآور شد: ضمن تاکید بر جایگاه معنوی وقف باید از این ظرفیت در راه ایجاد اشتغال و توسعه سفرهای سیاحتی و زیارتی در راه رفع محرومیت کار شود.

انتهای پیام

captcha