سه بقعه با 6 روحانی میزبان طرح آرامش بهاری در اسدآباد
کد خبر: 3699451
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

سه بقعه با 6 روحانی میزبان طرح آرامش بهاری در اسدآباد

گروه فرهنگی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد عنوان کرد: امامزاده احمد(ع)، امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده پیر سلمان(ع) اسدآباد، با 6 روحانی اعزامی از قم میزبان طرح آرامش بهاری خواه بود.

علی قبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند سال جاری تا 14 فروردین سال آتی در سه بقعه متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد افزود: امامزاده احمد(ع)، امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده پیر سلمان(ع) اسدآباد، با 6 روحانی اعزامی از قم میزبان طرح آرامش بهاری خواهد بود.
وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در قالب طرح آرامش بهاری شامل برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده عبدالله(ع) و احمد(ع) جهت پاسخ گویی به سوالات شرعی و اقامه نماز و ایستگاه‌های همه واقف باشیم و غرفه‌های مشاوره دایر می‌شود.
قبادی اضافه کرد: بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است، تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی، ارتقای سطح فکری زائران و مسافران و تبلیغ سنت اصیل اسلامی از دیگر اهداف اجرای آن طرح است.
رئیس اوقاف اسدآباد عنوان کرد: از وقفیات اخیر می‌توان به وقف قطعه زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع جهت ساخت مسجد روستای رستم آباد به ارزش ۱۵ میلیون تومان و و وقف زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع جهت ساخت حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)روستای لک لک به ارزش ۱۰ میلیون تومان اشاره کرد.

تهیه کفش و پوشاک برای 150 نیازمند شهرستان در آستانه نوروز
وی گفت: وقف ۱۷۰ متر زمین جهت ساخت بوستان روستای چنار به ارزش ۱۱ میلیون تومان از دیگر وقفیات ثبت شده در ماه‌های اخیر است، با توجه به قرارگیری در آستانه سال جدید، برای 150 نفر از نیازمندان شهرستان کفش و پوشاک تهیه شده که در حال توزیع است.
قبادی ابراز کرد: سهم امسال شهرستان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم ۸۰۰ نفر بود که به لطف خدا، این تعداد به طور کامل توسط ۲۲ مربی در ۲۲ نقطه از شهرستان در مساجد، حسینیه و دارالقرآن و ... دوره‌های آموزشی خود را سپری نمودند.
رئیس اوقاف اسدآباد بیان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد که در بخش کتبی حدود 100 نفر از قرآن اموزان اسدآبادی حضور به هم رساندند.
وی عنوان کرد: شهرستان اسدآباد دارای 13 بقعه متبرکه است که از این تعداد سه امامزاده پیرحمزه(ع) روستای حسن آباد، هادی(ع) روستای چنار و امامزاده پیر سلمان رزن در حال مرمت و بازسازی است که جهت ادامه کار نیازمند حداقل 800 میلیون تومان اعتبار است، گفتنی است بقعه امامزاده احمد(ع) نیز ثبت ملی شده است.
انتهای پیام

captcha