مهمترین اقدامات پلیس استان مرکزی در رفع نگرانی‌های چهارشنبه آخر سال
کد خبر: 3699722
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
عزیزی تشریح کرد:

مهمترین اقدامات پلیس استان مرکزی در رفع نگرانی‌های چهارشنبه آخر سال

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: همه مردم ملزم به رعایت حقوق شهروندان و احترام به حقوق همسایگان هستند، پلیس با برنامه ریزی‌هایی که دارد با مخلان آرامش مردم و بر هم زنندگان نظم عمومی برخورد جدی خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس استان، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال گفت: مجموعه نیروی انتظامی برای رفع نگرانی‌های مردم و کاهش حوادث تلخ ناشی از این مراسم برنامه‌ریزی‌های انتظامی و انضباطی گسترده‌ای را در سطح استان صورت داده است.
وی تصریح کرد: از مهمترین تمهیدات انتظام بخشی در شب چهارشنبه آخر سال، ارتقاء انضباط ترافیکی در سطح معابر شهری و در محله‌های پر تردد و شلوغ در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان می‌باشد.
این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی در ادامه از کشف 2 ميليون 525 هزار عدد مواد محترقه انواع مواد محترقه خبر داد و تصریح کرد: در این راستا با هوشیاری ماموران انتظامی استان 70 نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد منفجره دستگیر شده‌اند.
سردار عزیزی در ادامه کودکان، نوجوانان و سالخوردگان را مهمترین قشر آسیب پذیر در حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه سوری دانست و اظهار داشت: همه ما با رعایت انضباط اجتماعی ملزم به رعایت حقوق شهروندان و احترام به حقوق همسایگان می‌باشیم.
وی خاطر نشان کرد: مراسم چهارشنبه سوری به عنوان یکی از سنت‌های ایران باستان به شمار می‌رود که لازم است با همان الزامات سنتی و فرهنگی ایران زمین، اجرا شود تا به دور از هرگونه حوادث و آسیب‌های تلخ احتمالی و با شور و نشاط وارد سال جدید شویم.
عزیزی با بیان اینکه با تمام توان نظامی و اجرایی پلیس استان و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان به مانند سازمان هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی در مراسم چهارشنبه آخر سال در کنار مردم هستيم، افزود: خانواده‌ها مهمترین عامل بازدارنده و کنترل کننده هیجانات نوجوانان و جوانان از حوادث احتمالی در این مراسم و مهمترین همکاری پلیس در ارتقاء انضباط در سطح جامعه به شمار می‌روند.
سردار عزیزی اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده در شورای تامین استان و هماهنگی با دستگاه قضایی، پلیس استان با هنجارشکنان و اخلال گران نظم و امنیت عمومی به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد : خودروهای متخلفی که با آلودگی صوتی و سد معبر و ایجاد مزاحمت در سطح معابر شهری اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کنند متوقف و تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ توقیف خواهند شد.
عزیزی همچنین به بازداشت افراد مخل نظم عمومی و عوامل ایجاد رعب و وحشت در سطح استان اشاره و اضافه کرد: این افراد نیز تا پایان 15 فروردین در بازداشت پلیس خواهند ماند.
این مقام ارشد انتظامی استان مركزی در ادامه از استقرار ایستگاه‌های مختلف نوروزی پلیس در کنار سایر ایستگاه‌های مستقر در سطح استان خبر داد و بیان داشت: از اواخر اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی با ارائه خدمات مضاعف و همچنين بهره‌گیری از پلیس‌های افتخاری آموزش دیده در خدمت مسافران نوروزی و هم استانی‌ها هستیم.
وی بر استقرار ماموران انتظامی به صورت ثابت در تفرجگاه‌ها و مبادی ورودی و خروجی استان اشاره کرد و افزود: گشت‌های پیاده، خودرویی و موتور سوار نیز در سطح استان مرکزی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات انتظامی به شهروندان و پیشگیری از فعالیت افراد فرصت طلب می‌باشند.
سردار عزيزی بیان کرد: در راستای پیشگیری از سوء استفاده سارقان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز هرگونه اسباب کشی و جا به جایی اثاثیه منزل باید با هماهنگی نیروی انتظامی صورت پذیرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با اشاره به آمادگی کامل نیروی انتظامی برای مقابله با هر گونه تخطی و قانون شکنی در مراسم چهارشنبه سوری، از شهروندان خواست تا در صورت مسافرت در ایام نوروز با رعایت نکات امنیتی منازل خود را به همسایگان و اقدام خود سپرده و در صورت وقوع هرگونه فعالیت مجرمانه از سوی افراد معاند با هنجارهای اجتماعی از طریق تماس با مرکز فوریت‌های 110 پلیس را در جریان اتفاقات احتمالی قرار دهند./انتهای پیام

captcha