حضور آتش‌نشانان قزوین در 16 عملیات اطفاء حریق در شب چهارشنبه پایان سال
کد خبر: 3699807
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد:

حضور آتش‌نشانان قزوین در 16 عملیات اطفاء حریق در شب چهارشنبه پایان سال

گروه اجتماعی- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: نیروهای عملیاتی این سازمان در شب چهارشنبه آخر سال در 16 عملیات اطفاء حریق مربوط به این مراسم حضور داشتند.

به گزارش ایکنا از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین اظهار کرد: در روز گذشته آتش‌نشانان شهر قزوین در 40 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق حاضر شدند که 16 مورد از این حوادث مربوط به مراسم چهارشنبه پایان سال و در ساعات برگزاری این مراسم بود.
وی افزود: عمده حوادث شب چهارشنبه آخر سال مربوط به آتش‌سوزی سطل‌های مکانیزه زباله، ضایعات چوب، لاستیک و درخت بود.
ذوالقدر با اشاره به کاهش 36 درصدی میزان حوادث چهارشنبه پایان سال در مقایسه با سال 1395 افزود: در شب چهارشنبه پایان سال حوادث مهمی که آتش‌نشانان در آن به انجام عملیات گسترده خاموش کردن آتش وامداد و نجات بپردازند به سامانه 125 آتش‌نشانی اعلام نشد و این مهم نشان از افزایش فرهنگ ایمنی شهروندان و برگزاری مراسمی کم‌خطر در شهر قزوین دارد.
وی اطلاع‌رسانی مناسب رسانه‌های گروهی و همچنین مراقبت والدین از فرزندان خود و همکاری همه‌جانبه مسئولان آموزش پرورش و مدارس را از عوامل کاهش حوادث شب چهارشنبه پایان سال عنوان کرد.
ذوالقدر افزود: در مقایسه بین تعداد عملیات اعزامی سازمان آتش‌نشانی قزوین در سال‌های گذشته متوجه کاهش 100 درصدی حوادث سنگین و خسارتی می‌شویم که این امر نشان از ارتقاء فرهنگ ایمنی و مؤثر بودن اقدامات و تدابیر سازمان آتش‌نشانی، صداوسیما، آموزش پرورش، اورژانس، نیروی انتظامی و دیگر ادارات و ارگان‌های مربوطه دارد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین در پایان با تبریک فرارسیدن نوروز باستانی با تشکر از عموم شهروندان درباره رعایت اصول و موازین ایمنی در شب چهارشنبه پایان سال ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده نیز هیچ‌گونه حادثه‌ای متوجه شهروندان نشود.

انتهای پیام

captcha