بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف برای راه اندازی کسب و کارهای قرآنی در دانشگاه شهید چمران اهواز
کد خبر: 3700111
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف برای راه اندازی کسب و کارهای قرآنی در دانشگاه شهید چمران اهواز

گروه معارف ـ معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال جاری مرکز رشد و خلاقیت راه‌اندازی شده است، گفت: بر اساس آنچه که دانشگاه از دانشجویان برتر قرآنی برخوردار است می‌توان از این ظرفیت برای راه‌اندازی کسب و کار اسلامی در تولید نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای قرآنی بهره جست.

به گزارش ایکنا از خوزستان، دکتر غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 23 اسفندماه برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه به درک عمیق‌تر و بهتری از رسالت خود مبنی بر معطوف کردن نگاه به صنایع و توجه به کاربردی کردن پژوهش‌ها رسیده است، گفت: به طور کلی نگاه دانشگاه به جامعه و صنعت تغییر کرده تا بتوانیم مشکلاتی را از جامعه حل کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز با برخورداری از 16 هزار دانشجو که از این تعداد بیش از 5500 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل هستند و 580 هیئت علمی در ارتباط با پروژه‌های تحقیقاتی گام برمی‌دارد.

خواجه گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز با راه‌اندازی بیش از 57 انجمن‌ علمی برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کنند. در سال جاری 991 برنامه فرهنگی از طرف تشکل‌های علمی، سیاسی، دانشجویی به اجرا درآمد که تأکید ما بر گسترش این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: یکی از سیاست‌های ضروری وزارت علوم حمایت از انجمن‌های علمی است که با انجام کارهای علمی و پژوهشی زمینه فعالیت دانشجویان بیش از پیش تقویت شود.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه تهیه و تصویب شد که طی آن ارتقاء کیفی دانشگاه شهید چمران اهواز مورد توجه است. تکمیل و تجهیز دانشکده‌ها، راه‌اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری در دانشگاه، پذیرش دانشجوی خارجی از جمله اقدامات سال جاری بوده است. وجود فضاهای آموزشی، خدماتی و ورزشی نقش غیرقابل انکاری در ارتقاء دانشگاه دارد. دانشگاه بیش از 700 هزار مترمربع فضا در دست احداث دارد.

ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال جاری مرکز رشد و خلاقیت راه‌اندازی شده است، گفت: بر اساس آنچه که دانشگاه از دانشجویان برتر قرآنی برخوردار است می‌توان از این ظرفیت برای راه‌اندازی کسب و کار اسلامی در تولید نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای قرآنی بهره جست. این موضوع در کنار دیگر موضوعات خلاقانه حتماً در دستور کار مرکز قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه مطالعات آسیب‌های اجتماعی از سوی دانشگاه شهید چمران در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی پروژه‌های متعدد و پراکنده‌ای را انجام می‌دهند. در حوزه‌های مختلف بزهکاری و تکدی‌گری، آنگونه که انتظار می‌رود سازمان‌های مختلف این موارد را به دانشگاه منتقل نکردند. چون تقاضا از سوی سازمان‌های مربوطه در حوزه آسیب‌های اجتماعی کم بوده نتوانستیم مرکز تحقیقات در زمینه‌های اجتماعی را ایجاد کنیم. تنها مرکز مطالعات زنان به نوعی در حوزه اجتماعی تقسیم‌بندی شده و با اداره‌کل بانوان و خانواده استانداری خوزستان در ارتباط و همکاری هستند.

حاجی‌دولو تصریح کرد: در قالب اقتصاد مقاومتی چهار پروژه کلان برای وزارت علوم تعریف شده که دانشگاه‌ها تحقیقات را تقاضامحور کنند. کارآفرینی و اشتغال‌زایی، آمایش سرزمینی است.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همه فعالیت‌ها در حوزه پژوهشی و فناوری برای رفع نیازهای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

عباس بانشی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز هم در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های گسترده قرآنی در این دانشگاه گفت: به دلیل اهمیتی که حوزه قرآن کریم برای دانشگاه دارد، حوزه مستقلی به این فعالیت‌های اختصاص داده شده است. در حوزه اعزام دانشجویان به مسابقات کشوری شاهد کسب رتبه‌های برتر آنها در جشنواره‌ها هستیم و با توجه به این ظرفیت موضوع راه‌اندازی کسب و کار اسلامی با بخش پژوهشی قابل بررسی و طرح است تا از این منظر به توافق و تولیدات موردنظر دست یابیم.

انتهای پیام

captcha