نشر «احیاء» و «خیمه» دست پر به نمایشگاه کتاب می‌رود
کد خبر: 3700188
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

نشر «احیاء» و «خیمه» دست پر به نمایشگاه کتاب می‌رود

گروه ادب ــ مدیر انتشارات «احیاء» و «خیمه» از ارائه عناوین جدید در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده خبر داد.

5شنبه////نشر «احیاء» و «خیمه» دست پر به نمایشگاه کتاب می‌رود


سیدمصطفی تهرانی، مدیر انتشارات «احیاء» و «خیمه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره آثار منتشر شده در سال جاری گفت: امسال 14 عنوان کتاب چاپ اولی داشتیم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «منبرهای یک دقیقه‌ای» اشاره کرد که در حوزه منبرهای مهدی، فاطمی، رضوی و حسینی با همکاری مجموعه فرهنگی رسانه‌ای وارث منتشر شده و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است و این آثار در نمایشگاه کتاب تهران ارائه خواهد شد.
وی افزود: در حوزه رمان و داستان نیز امسال ورود خوبی داشتیم و یکی از این آثار رمان «یحیا» بود که به یکی از آثار پرفروش تبدیل شد، این اثر داستان بلند مذهبی درباره طلبه‌ای است که برای تبلیغ به شمال کشور می‌رود و در جریان این تبلیغ ماجراهایی به وجود می‌آید که خواندنی است. این رمان به قلم امیرحسین معتمد نوشته شده و جایزه برگزیده جشنواره بین المللی داستانو خاطره طلاب(اشراق) را دریافت کرده است.
تهرانی ادامه داد: کتاب «گیرنده: دخترم» که به کوشش سمیه سادات لوح موسوی تدوین شده، نامه 20 تن از شخصیت‌های برجسته به دخترانشان است که انتشارات سروش قبلاً آن را چاپ کرده و به چاپ هفتم رسانده بود و ما این اثر را با طرح جلد جدید و صفحه‌بندی متفاوت همراه با یک هدیه عرضه کرده‌ایم.
وی با اشاره به حوزه سفرنامه‌نویسی گفت: ما در این زمینه نیز کتاب‌هایی را چاپ کرده‌ایم، سال قبل «عمود 1400» نوشته علی اکبر والایی را منتشر کردیم و امسال نیز دو کتاب جدید با عناوین «یکی بود، یکی نبود» نوشته حمیدرضا داداشی و «یادداشت‌های یک سفر غیرقانونی» نوشته سیدعلی کاشفی خوانساری را به چاپ رساندیم.
مدیر انتشارات خیمه در ادامه بیان کرد: انتشارات خیمه نیز دو عنوان جدید «قدرت کلمات» نوشته احد ده‌بزرگی و «فرهنگ اصطلاحات و کنایات مداحی» نوشته سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی به چاپ رساند که اولی در رابطه با خطبه حضرت زینب(س) در حماسه کربلا است و به منظوم شده است و دیگری اثری پژوهشی است که می‌تواند مورد توجه ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) قرار گیرد.
وی یادآور شد: کتاب «دین در کادر تصویر» اثری تخصصی در رابطه با بررسی شیوه تبلیغ دین در سینما و تلویزیون است که به قلم مریم بصیری به نگارش درآمده و انتشارات «احیاء» آن را منتشر کرده است. در این اثر جایگاه دین در رسانه‌های تصویری، درام در آموزه‌های دینی و دست‌یابی به ایده‌های دینی مورد توجه قرار گرفته است.
تهرانی تصریح کرد: عناوین جدیدی نیز زیر چاپ است که با قطعی شدن چاپ آنها، اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما در مجموع تلاش می‌کنیم آثار چاپ اول و در صورت نیاز تجدید چاپی را برای مخاطبان ارائه دهیم.


انتهای پیام

captcha