دشمن با سلاح نرم برای تغییر ذائقه فرهنگی مردم تلاش می‌کند
کد خبر: 3700260
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
امام جمعه تویسرکان:

دشمن با سلاح نرم برای تغییر ذائقه فرهنگی مردم تلاش می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ دشمنان و ایادی کفر با سلاح نرم در تلاشند تا ذائقه فرهنگی مردم را تغییر داده و حس بی اعتمادی نسبت به مسئولان را در مردم ایجاد کنند که باید هوشیار و آگاه باشیم تا دشمنان در رسیدن به اهدافش ناکام بمانند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نباء، گفتمان دینی با موضوع هوشیاری نسل جوان در مقابله با پروژه نفوذ در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه کوثر تویسرکان برگزار شد.

در این گفتمان حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در بحث نفوذ روی اعتقادات و ارزش های مردم دست گذاشته اند، تصریح کرد: دشمنان با مطرح کردن بحث های قومی، قبیله ای و نژادی در تلاش هستند تا به ملت ما القا کنند که فرهنگ اسلامی کمبودهایی دارد و یک فرهنگ وارداتی است که باید در مقابل توطئه هایشان آگاهی و بصیرت داشته و نقشه هایشان را نقش بر آب کنیم.

حجت‌الاسلام موحدی با بیان اینکه نقشه ها و توطئه‌های دشمنان قابل پیش بینی نیست، اظهار کرد: راه مهار و کنترل توطئه‌ها و تفکرهای دشمنان تکیه بر راهبردهای آینده نگری و دوراندیشی است.

وی اضافه کرد: دشمنان و ایادی کفر با سلاح نرم در تلاشند تا ذائقه فرهنگی مردم را تغییر داده و حس بی اعتمادی نسبت به مسئولان را در مردم ایجاد کنند که باید هوشیار و آگاه باشیم تا دشمنان در رسیدن به اهدافش ناکام بمانند.

حجت‌الاسلام موحدی بی‌توجهی به فرضیه واجب نماز و ترک امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر شیوه‌های نفوذ دشمنان در کشورهای اسلامی دانست و گفت: اکثر اعضای داعش از تازه مسلمانان اروپا هستند که با شست و شوی فکری از سوی غربی‌ها راهی سوریه و عراق شده و با جنگ با اسلام برخاسته‌اند.

وی در ادامه در خصوص دیدگاه قرآن و اسلام در برابر جریان نفوذ، عنوان کرد: نفوذ و استحاله از روش‌هایی بوده که دشمنان اسلام در طول تاریخ اسلام، به انحاء مختلف در پیش گرفته‌اند تا از این طریق از پیشبرد اهداف اسلامی جلوگیری کنند؛ شناختن روش‌های نفوذ برای تشخیص نقشه دشمن لازم و ضروری است.

خدیجه نیکویی‌نژاد
انتهای پیام

captcha