رسیدن به تقوای الهی و حفظ حدود مورد تأکید است
کد خبر: 3700443
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
علیدادی‌سلیمانی:

رسیدن به تقوای الهی و حفظ حدود مورد تأکید است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان رسیدن به تقوای الهی و حفظ حدود را مورد تأکید قرار داد و گفت: جناح‌های سیاسی در کشور ما باید در تحلیل‌های سیاسی خود، حدود الهی را در نظر بگیرند و از آن عبور نکنند، تحلیل‌های سیاسی جناح‌ها اگر غرض ورزانه باشد از دیدگاه خداوند بی‌ارزش است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان به صنعت نفت و ملی شدن آن اشاره کرد و گفت: در زمانی که ایرانیان برای ملی کردن صنعت نفت تلاش می‌کردند، سه گروه و جناح در کشور وجود داشت و همه آن‌ها با نفس کار موافق بودند، اما به دلیل اینکه اتحاد نداشتند و در مسائل دیگر نیز با هم هم‌هدف نبودند، شکست خورده و از هم پاشیدند.
وی افزود: یکی از این گروه‌ها متحد کشور روسیه و کمونیست بود، اما با ملی شدن صنعت نفت موافقت کردند و در کنار آیت‌الله کاشانی و طرفداران آن ایستاند، گروه دوم نیز کسانی بوند که تنها با استبداد مخالفت می‌کردند، اما استکبار را نادیده می‌گرفتند، آنها نیز با ملی شدن صنعت نفت موافق بودند و در این زمینه تلاش خود را آغاز کردند.
امام جمعه کرمان بیان کرد: این سه گروه دست در دست هم گذاشتند و برای پیش بردن تنها هدف خود اقدام کردند، اما به دلیل اینکه اتحاد نداشتند و نتوانستند در اهداف دیگر به نتیجه برسند، تقریبا شکست خورند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به مهمترین دلایل خواست مردم برای ملی شدن صنعت نفت پرداخت و در این باره گفت: نفت از اکتشاف تا صادرات، مراحل بسیار زیادی داشته و نیاز به دانش، تکنولئوژی و ابزار خاصی دارد، در آن زمان این امتیازات در اختیار کشور انگلیس بود و ایرانیان تنها به عنوان یک کارگر سطح پائین خدمت می‌کردند و اجازه نداشتند دانش اکتشاف و فراوری نفت را یاد بگیرند.
امام جمعه کرمان ادامه داد: این موضوع و این تحقیرهای پی در پی ایرانیان را بر آن داشت تا برای بازپس‌گیری سرمایه‌های خود تلاش کرده و برای ملی شدن آن مبارزات را آغاز کنند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به آغاز سال نو در هفته جاری پرداخت و اظهارکرد: تحول طبیعت، یک امر طبیعی است و انسان نیز باید از این پدیده یاد گرفته و خود را از درون نو کند، این موضوع در دعای تحویل سال ایرانیان نیز وجود دارد.
وی انسان را نیازمند تفریح، خواب، گردش و دیدن زیبایی‌های طبیعی دانست و تصریح کرد: باید نشاط را در نظر بگیریم، اما در رسیدن به آن مواظب باشیم و به سمت گناه و حرام کشیده نشویم، باید حدود الهی را در نظر گرفت و از آن خارج نشد و شأن و منزلت انسان را نیز در نظر بگیریم.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خرید کالای ایرانی را در روزهای پایانی سال پیشنهاد کرد و گفت: برای توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود، در خریدهای پایانی سال، کالای تولید داخل را فراموش نکنیم.
وی در خطبه‌های اول نیز عمر را سرمایه‌ای بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: عمر سرمایه ارزشمند انسان است و در این میان جوانی جایگاه ویژه‌ای دارد که بیش از دو دهه از عمر انسان را در برمی‌گیرد، می‌توانیم از آن استفاده کرده و به جایگاه بسیار ارزشمندی برسیم.
امام جمعه کرمان سرمایه‌های مادی را سرمایه بعدی انسان برشمرد و تأکید کرد: موقعیت‌های اجتماعی و توانایی‌های مادی سرمایه دیگری است که در اختیار انسان قرار گرفته و باید از آن در زمینه رسیدن به تقوای الهی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: سرمایه‌ها در اختیار انسان قرار گرفته‌اند تا انسان شخصیت خود را حفظ کرده و با تقوای الهی به خداوند نزدیک شویم، همه این موارد، ابزاری هستند تا ما به شخصیت ممناز نزدیک شویم.
وی رسیدن به تقوای الهی و حفظ حدود را مورد تأکید قرار داد و گفت: جناح‌های سیاسی در کشور ما باید در تحلیل‌های سیاسی خود، حدود الهی را در نظر بگیرند و از آن عبور نکنند، تحلیل‌های سیاسی جناح‌ها اگر غرض ورزانه باشد از دیدگاه خداوند بی‌ارزش است.
منبع: ستاد اقامه نمازجمعه استان کرمان
انتهای پیام

captcha