عدالت‌خواهی فرهنگ عمومی شود/ فعالیت جبهه فرهنگی مردمی
کد خبر: 3700480
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
ناصری‌پور:

عدالت‌خواهی فرهنگ عمومی شود/ فعالیت جبهه فرهنگی مردمی

گروه جامعه ــ یک کارشناس فرهنگی بر ضرورت فعالیت و به میدان آمدن انجمن‌های مردمی جبهه فرهنگی انقلاب تأکید و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی امروز دچار ولنگاری فرهنگی هستند و ما نیاز به فعالیت نیروهای مردمی داریم.

فرهنگ

 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری‌پور، کارشناس فرهنگی در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به ارزیابی جریان فرهنگی حاکم بر کشور و چالش‌های پیش رو پرداخت و گفت: جریان فرهنگی در کشور از سال 80 به صورت لیبرال بوده است و این جریان اوضاع و احوال را در دست داشته است. در مقابل با وجود اینکه جریان دلسوز فرهنگی در اقلیت بودند بخاطر اینکه از ناخدایی مقام معظم رهبری برخوردار بودند صحنه‌های شگرفی همچون مدافعان حرم را آفریدند و جوانان کم سن و سال حرکتی کردند که نشان دادند و جریان غیرفرهنگی دریافت که نتواسنته است غالب باشد، بنابراین روی به حربه‌های جدیدی آوردند که بیشتر به ظواهر تأکید دارد.

وی از جمله اقدامات و حربه‌های بکار گرفته شده را مطرح کردن چهارشنبه‌های سفید، محتواسازی در فضایی مجازی با هشتک‌های مختلف، خرده گرفتن به بازی نکردن ورزشکاران در برابر رژیم صهیونیستی، سرمایه گذاری در زمینه کوروش، پیش کشیدن موضوع حجاب اختیاری و اجباری، جایگزین کردن کمک به نیازمندان به جای غذاهای نذری در ماه محرم و ... برشمرد و گفت: امروز جهاد فرهنگی زمانی رخ می‌دهد که خاکریز فرهنگی را بشناسیم و بدانیم در کدام قرارگاه باید حضور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور بر ضرورت فعالیت و به میدان آمدن انجمن‌های مردمی جبهه فرهنگی انقلاب تأکید و تصریح کرد: این انجمن‌های مردمی باید کنار یکدیگر بیایند و امور را به دست بگیرند و مصداق آتش به اختیار مقام معظم رهبری باشند. در واقع راه برون رفت از فضای انفعالی، فعالیت سازمان‌های مردمی فرهنگی است.

وی ادامه داد: برخی با دیدن جریانات غیرفرهنگی گمان می‌برند که جریان غالب دست این افراد است در صورتی که آنان هر چه دارند به میدان آورده‌اند ولی جریان فرهنگی نیروهای زیادی دارد که هنوز خود را بروز نداده‌اند، ولی در مواقع خطر حضور میلیونی خود را به نمایش می‌گذارند، اما در شرایط کنونی باید شاهد به صحنه آمدن تمام نیروهای فرهنگی باشیم.

دستگا‌ه‌های فرهنگی دچار ولنگاری فرهنگی هستند

این کارشناس فرهنگی محدود کردن جریانات و نیروهای فرهنگی به مواقع و بازه‌های زمانی خاص را غیر حرفه‌ای ارزیابی و عنوان کرد: حضور جبهه مردمی فرهنگی نباید به زمان ضرورت محدود شود چرا که دستگاه‌های فرهنگی امروز دچار ولنگاری فرهنگی هستند و ما نیاز به فعالیت نیروهای مردمی داریم. این احساس ضرورت باید به صورت دائمی وجود داشته باشد. اتاق فکرهای ضد فرهنگی به صورت دائم در حال رصد و پایش هستند ولی ما به صورت شخصی احساس ضرورت برای فعالیت فرهنگی می‌کنیم. گرداننده مراسم پیاده روی اربعین و مدافعان حرم کسی جز عموم مردم نیستند، تجارب موفقی که در این زمینه وجود دارد گویای ضرورت فعال شدن  جبهه فرهنگی مردمی است.

چند هشدار فرهنگی!

حجت‌الاسلام ناصری‌پور در ادامه سخنان خود به بیان چند هشدار فرهنگی پرداخت و گفت: عادی سازی امور غیرفرهنگی و غیردینی از جمله راهبردهایی است که برخی جریان‌ها دنبال می‌کنند و راهبری آن نیز صرفا توسط افراد در خارج کشور صورت نمی‌گیرد، بلکه امروز مدیریت این جریان‌ها را برخی نهادها و افراد در داخل کشور نیز بر عهده گرفته‌اند. شکستن خطوط قرمز و عادی کردن آن حربه‌ای است که به کار می‌گیرند و اگر از بازخورد مثبت دریافت کنند به پرنگ کردن آن می‌پردازند.

این کارشناس فرهنگی شبهه‌های وارد شده به مسائل مختلف را رو به افزایش خواند و گفت: حمله به باورهای دینی و اعتقادی مردم و زیر سوال بردن آن روندی است که آغاز شده و در حال نفوذ به حوزه‌های مختلف است. در برابر این جریان باید طبق گفته مقام معظم رهبری عدالت خواهی یک فرهنگ عمومی شود و گروه‌های مردمی به مطرح کردن این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی بپردازند.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور با بیان اینکه در حوزه کتاب جریان فرهنگی عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: فعالیت‌های صورت گرفته را نیز باید تبلیغ کرد تا فرهنگسازی برای فعالیت بیشتر صورت گیرد. نسل هیجانی کنونی تشنه شنیدن است و باید به تبیین آنچه در حال گذر است پرداخت. جبهه‌های مردمی فرهنگی امروز فعالیت‌های متعددی دارند که اثرات خوبی هم دارد اما به بیان آن نمی‌پردازند و عموم مردم از آن آگاه نیستند که از جمله می‌توان به اقدامات ارزنده بسیج در اقصی نقاط کشور اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha