امروز بانوان به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل توجهی دارند
کد خبر: 3700842
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

امروز بانوان به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل توجهی دارند

گروه اجتماعی- پاکاری با بیان اینکه امروز بانوان به برکت انقلاب اسلامی و براساس آموزه های دینی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و... به جایگاه قابل توجهی رسیده اند، تصریح کرد: طی سال های اخیر بانوان نقش بسزایی ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 26 اسفند در نشست صمیمی با بانوان همکار و شاغل در سراسر ادارات بنیاد استان، اظهار کرد: شهدا در راستای اعتلای ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام بهترین سرمایه شان را تقدیم عزت و اقتدار کشور کردند و خانواده های معززشان در این مسیر همراه آنان بودند.

وی با بیان اینکه امروز بانوان به برکت انقلاب اسلامی و براساس آموزه های دینی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و... به جایگاه قابل توجهی رسیده اند، تصریح کرد: نقش زنان در کشورهای مدرن و پیشرفته پررنک و برجسته است و در کشور ما نیز به ویژه طی سال های اخیر بانوان نقش بسزایی ایفا می کنند.

امروز بانوان به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل توجهی دارند

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ادامه داد: بانوان علاوه بر نقش آفرینی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی، وظیفه خطیر همسری و مادری را در راستای مدیریت خانه و تربیت فرزندان بر عهده دارند و لذا مسئولیت آنان نسبت به مردان به مراتب بیشتر است.

این مقام مسئول با اشاره به ماهیت جنس زن، برخی از امور را مردانه دانست و عنوان کرد: دین مبین اسلام و آموزه های دینی ما بر اصل مساوات و برابری زن و مرد تاکید دارد لذا در بنیاد شهید نیز بر این باوریم که تفاوتی از حیث جنسیت بین همکاران خانم و آقا وجود ندارد و ملاک ارزیابی، عملکرد، لیاقت و شایستگی همکاران است. خوشبختانه استاندار گیلان نیز بر ضرورت مراعات توازن جنسیتی در دستگاه ها تاکید دارد. البته شرایط کار کردن در بنیاد متفاوت است.

پاکاری با بیان اینکه طی پنج سال اخیر با تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا برنامه های منظم و منسجمی داریم، خاطرنشان کرد: امسال سعی کردیم اجرای برنامه ها متناسب با نیازها و مقتضیات روز و سلایق مخاطبان به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و در این راستا جشنواره فرهنگی و هنری شاهد را با بیش از 800 اثر ارسالی برگزار کردیم. برگزاری نخستین یادواره شهدای قرآنی استان، مسابقه «نامه ای به یک شهید» با بیش از 11 هزار اثر و اختتامیه جشنواره مدرسه خلاق از دیگر برنامه ها بود.

وی هدف از برگزاری برنامه های فرهنگی را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انس جوانان با این فرهنگ غنی و ارزشمند دانست و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت امانت ارزشمند شهدا نزد ماست و وظیفه داریم از آرمان ها و ارزش های شهدا صیانت و پاسداری کنیم و این فرهنگ غنی را به آیندگان بسپاریم.

افزایش میانگین سنی والدین شهدا و همسران ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به محدودیت منابع و تخصیص 50 درصدی اعتبارات، اضافه کرد: با عنایت الهی و به برکت خون شهدا نه تنها هیچ کاری را تعطیل نکردیم، بلکه اقدامات خوبی در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی، تالیفات با موضوع ایثار و شهادت، اردوهای زیارتی و... انجام گرفت. در واقع اجازه ندادیم کمبود منابع در اجرای تکالیف ما خلل ایجاد کند.

پاکاری افزایش میانگین سنی والدین شهدا، ایثارگران و همسران شهدا و ایثارگران و اشتغال فرزندان را از جمله دغدغه های جدید این قشر دانست و یادآور شد: 12 خدمت الکترونیکی از جمله تقاضای وام مسکن، صدور معرفی نامه، دریافت فیش حقوقی و... را در سیستم تعریف کردیم و ایثارگران می توانند این خدمات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 35 درصد از مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: نسبت به نشاط و پایش سلامتی همکاران تاکید داریم. خوشبختانه منحنی حرکت این سازمان رو به جلوست که نشان دهنده نقش آفرینی تک تک همکاران ماست، اما نباید به وضع موجود قانع باشیم و نیازمند پویایی و برنامه ریزی هستیم تا به جامعه هدف بهترین خدمات را ارائه کنیم.

انتهای پیام

captcha