تقویم جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 97
کد خبر: 3700900
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱

تقویم جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شورای توسعه فرهنگی در سال 97 و براساس برنامه اعلام شده باید شش جلسه برگزار کند که اولین جلسه این شورا روز اول اردیبهشت و آخرین آن نیز روز چهارم اسفندماه اعلام شده است.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا؛ شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 97 هر دو ماه یک بار شاهد برگزاری جلسات خود خواهد بود. جلساتی که باید دید به عدد شش جلسه در سال 97 خواهد رسید یا همچون سال‌های قبل باید شاهد لغو جلسات به علت عدم حضور اعضا باشیم.
بر همین اساس اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. همچنین دومین جلسه آن نیز روز شنبه دوم تیرماه برگزار خواهد شد.
جلسه‌های سوم و چهارم این شورا به ترتیب در روزهای سوم شهریور و 12 آبان‌ماه برگزار می‌شود. جلسات پنجم و ششم نیز اول دی و چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.
همچنین تقویم جلسات مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، اعلام شده است که بر اساس آن اولین جلسه این شورا روز یکشنبه 19 فروردین‌ماه اعلام شده است.
جلسه دوم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نهم اردیبهشت و جلسه سوم نیز ششم خردادماه برگزار می‌شود. جلسات چهارم و پنجم نیز به ترتیب در روزهای 10 تیر و 14 مردادماه برگزار می‌شود.
جلسات ششم تا نهم نیز به ترتیب در روزهای 11 شهریور، هشتم مهر و 20 آبان‌ماه برگزار خواهد شد. جلسه دهم روز 9 دی، جلسه یازدهم 14 بهمن و جلسه دوازدهم نیز 12 اسفندماه برگزار می‌شود.
جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نیمه اول سال از ساعت 18 تا 20 و در نیمه دوم سال نیز از ساعت 18:30 تا 20:30 برگزار می‌شود. همچنین زمان برگزاری جلسات مجمع مشورتی نیز در نیمه اول سال از ساعت 15 تا 17 و در نیمه دوم سال هم از ساعت 14 تا 16 اعلام شده است.
گزارش ایکنا حاکی است؛ شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورایی متشكل از مدیران عالی دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی دولتی و عمومی و صاحب‌نظران مؤسسات قرآنی ـ مردمی است. مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای همه نهاد‌های دولتی، عمومی و مردمی لازم‌الاجرا است و این مصوبات با امضای رئیس شورا که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است برای اجرا ابلاغ و همزمان در روزنامه رسمی کشور درج می‌شود.
از جمله اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌توان به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی (رئیس شورا)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (نایب رئیس شورا)، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزیر ورزش و جوانان، رئیس نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماینده رئیس سازمان صدا و سیما، نماینده كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نماینده كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سه نفر از صاحب‌نظران مؤسسات قرآنی مردمی و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از اعضای شورا اشاره کرد که البته بسیاری از مسئولان رده‌بالای عضو این شورا تاکنون در جلسات آن حضور نیافته‌اند.
همچنین مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز به منظور كیفیت‌بخشی به نظام تصمیم‌سازی و تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری شورای تخصصی، جهت بررسی موارد ارجاعی از سوی شورا و یا رئیس آن، به ریاست دبیر شورای تخصصی تشکل می‌شود.

انتهای پیام

captcha