کلاس‌های آموزشی حج تمتع ۹۷ بعد از تعطیلات نوروز آغاز می‌شود
کد خبر: 3701548
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

کلاس‌های آموزشی حج تمتع ۹۷ بعد از تعطیلات نوروز آغاز می‌شود

گروه معارف- رئیس سازمان حج و زیارت استان البرز گفت: کلاس‌های آموزشی حج تمتع سال 97 بعد از ایام نوروز برگزار می‌شود.

عباس دمیرچی درگفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به مراحل پیش‌ثبت‌نام حج تمتع سال 97، اظهارکرد: ثبت‌نام زائران دارای فیش سند‌دار تا 30 دی ماه سال 1385 در سامانه‌های حج استان البرز انجام شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت استان البرز با بیان اینکه این زائران در هشت کاروان ساماندهی می‌شوند، افزود: هزار و 200 نفر در این کاروان‌ها سال آینده از استان البرز به حج تمتع مشرف می‌شوند و رایزنی در حال انجام است که 5 هزار زائر حج تمتع در کل کشور افزایش یابد که اگر محقق شود، سهمیه البرز نیز در حج تمتع افزایش می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اینکه در طول سال کاروان‌ها برای زیارت عتبات عالیات فعال هستند، گفت: به‌دلیل اینکه در ایام نوروز ترافیک مسافرت به اماکن مقدسه افزایش دارد پیش‌ثبت‌نام همواره در سایت https://atabatorg.haj.ir انجام می‌گیرد که با پیش‌ثبت‌نام در سایت و همراه با قرعه‌کشی به‌تناسب سهمیه استان‌ها کاروان‌های زمینی و هوایی تخصیص داده می‌شود و بر اساس اولویت زائران اعزام خواهند شد.
دمیرچی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی حج تمتع سال 97 بعد از ایام نوروز برگزار می‌شود، گفت: در مقایسه با سال گذشته مسافرت از طریق کاروان‌های رسمی حج و زیارت به اماکن مقدسه عتبات عالیات امسال، افزایش دوبرابری داشته است.
انتهای پیام./

captcha