حمایت از کالای ایرانی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3702949
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
حجت‌الاسلام لطفی:

حمایت از کالای ایرانی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه با مدیریت جهادی قطعا شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود، گفت: حمایت از کالای ایرانی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در دیدار نوروزی با سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام اقتصاد مبتنی بر نفت را اقتصادی بیمار خواند و اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی قطعا یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی باید تبدیل به فرهنگ شود و تحقق آن نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: اصحاب رسانه و قلم به دستان فرهیخته  می‌توانند در این راستا تلاش کنند و مردم نیز باید همانطور که به خاک وطن واستان خود تعصب دارند به کالای تولید داخل نیز تعصب نشان دهند.
امام‌‎جمعه ایلام تحقق اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا را با استفاده از توانمندی داخل و تجربیات خارج را روشی متداول و مقدور دانست و گفت: در اوایل انقلاب که همه چیز به خارج وابسته بود و شعار "ما می توانیم" امام راحل برای بسیاری قابل هضم نبود ولی در طول 40 سال این شعار در عرصه‌های مهمی همچون هسته‌ای، هوافضا، نانو، پزشکی و موشکی به بار نشسته و در عرصه اقتصاد هم می‌تواند محقق شود.
لطفی مخاطب اصلی تحقق شعار استفاده از کالای ایرانی را مردم دانست و اظهار کرد: مردم نسبت به کیفیت کالا بسیار حساس هستند و دولت باید نظارت کند که کالاهای با کیفیت به دست مردم برسد.
وی تحقق شعار امسال را ضامن راه اندازی مجدد بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل دانست و گفت: مشکلاتی اقتصادی که در زمینه صنایع داخلی داریم با تخقق این شعار از بین می‌رود و اقتصاد ایران در ردیف اقتصادهای برتر جهان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام
captcha