روحانیون در مقابل تندروی‌ها واکنش نشان دهند
کد خبر: 3703654
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
سلیمانی دشتکی:

روحانیون در مقابل تندروی‌ها واکنش نشان دهند

گروه اجتماعی: استاندار ایلام گفت: روحانیون با واکنش در مقابل تندروی‌ها، در جهت دفاع از نظام گام بردارند.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در دیدار نوروزی با جمعی از روحانیون استان ایلام، تقابل نیروهای درون نظام با یکدیگر را سبب سوء استفاده دشمنان عنوان و اظهار کرد: نمونه این سوء استفاده را می‌توان در همین اتفاقات دی ماه گذشته مشاهده کرد که از اصلاح طلب و اصولگرا خارج شد و همه جامعه را دچار مشکل کرد .
وی افزود: همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و هر جا که این کشتی با مشکل موجه شود، همه دچار مشکل خواهیم شد .
استاندار ایلام خواستار رفع اختلافات و رسانه‌ای نکردن آنها در جامعه شد و ادامه داد: ما امروزه شاهد افراط و تفریط هستیم؛ در بعضی مسائل افراطی حمله می‌کنیم و در بعضی مسائل دخالت نمی‌کنیم و هر کدام از این رفتارها ضربه زدن به نظام است .
سلیمانی دشتکی، یکی از وظایف روحانیت را گسترش فرهنگ و سنت‌های خوب مردم عنوان کرد و ادامه داد: با وجود سرمایه‌های بسیار، منابع غنی نفت و گاز و جوانان تحصیل کرده اما در استفاده از این ظرفیت‌ها ناتوان بوده‌ایم
وی مباحث فرهنگی در استان را نیازمند فرهنگ سازی بیشتری دانست و گفت: بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام ناشی از تعصبات و فرهنگ‌های سنتی نابه جاست .
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش بودجه‌های اختصاص یافته به حوزه‌های علمیه را خوب عنوان کرد و ادامه داد: از هر جایی که ممکن باشد برای مسائل فرهنگی و حوزه اعتبار تأمین خواهیم کرد و کمک‌های خوبی به زیرساخت‌های فرهنگی، مساجد، مصلی و زائرسراها می‌شود .
وی یادآور شد: من موافق تعدد مراکز فرهنگی نیستم؛ معتقدم باید یک مرجع رسمی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی مشخص شود، زیرا اعتبارات فرهنگی ریز و به ارگان‌های مختلف تقسیم می‌شود و این خرد شدن بودجه باعث عدم نتیجه گیری فرهنگی می‌شود .
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه درتلاش هستیم یک فرهنگ‌سرای بزرگ در استان ایلام ایجاد شود، تصریح کرد: تلاش ما افزایش اعتبارات فرهنگی، تامین اعتبار و آماده سازی برج فرهنگی استان در سریعترین زمان ممکن است .
وی اضافه کرد: پارک‌ها را به عنوان مراکز نشاط اجتماعی و مراکز پدافند غیر عامل مورد توجه قرار دادیم و در دولت تدبیر و امید اعتبارات مناسبی برای گسترش این پارک ها در نظر گرفته شده است .
استاندار ایلام با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: در رابطه با استفاده نهادهای دولتی از کالای ایرانی بخشنامه صادر کردیم اما در این رابطه باید در سطح ملی هم اقدامات لازم صورت پذیرد، زیرا این نامگذاری اقدامی اساسی برای رفع معضل بیکاری است .
سلیمانی دشتکی در پایان با بیان اینکه با شهرستان شدن چوار موافقم و پیگیری رفتن این پیشنهاد به هیات دولت هستیم، عنوان کرد: در سفرهای شهرستانی که با حضور مدیران کل ادارات انجام می‌شود، با برگزاری جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان مربوطه به دنبال رفع مشکلات و مسائل شهرستان‌ها هستیم.
انتهای پیام
captcha