اعزام روانشناس به مدارس خارج از کشور به منظور ارائه مشاوره‌های فرهنگی
کد خبر: 3703887
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کریمی خبر داد:

اعزام روانشناس به مدارس خارج از کشور به منظور ارائه مشاوره‌های فرهنگی

گروه جامعه : مدیرکل امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در فواصل زمانی مشخص روانشناسانی به مدارس خارج از کشور اعزام می‌شوند تا دغدغه‌های فرهنگی دانش‌آموزان و اولیای آنان را رفع کنند.

اعزام روانشناس به مدارس خارج از کشور به منظور ارائه مشاوره‌های فرهنگی

غلامرضا کریمی، مدیرکل امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به موضوع ابلاغ شيوه‌نامه و ضوابط ثبت نام، انتخاب و اعزام نيروی انسانی به مدارس جمهوری اسلامی ايران در خارج از كشور از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصيلی 98-97 به بعد، اظهار کرد: آخرین آزمون در سال 91 برگزار شد و تعداد افراد گزینش شده به نحوی بود که ضرورتی برای برگزاری آزمون مجدد وجود نداشت.

وی با بیان اینکه نیروهای اعزامی، کارکنان رسمی آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: هیچ نیرویی بدون گزینش در سیستم مدارس خارج کشور مشغول به کار نمی‌شود و نظارت کاملی بر این مدارس صورت می‌گیرد.

کریمی به پنج سرپرستی فعال در کشورهای کویت، قطر، امارات، ترکیه و پاکستان اشاره و اظهار کرد: هر سرپرستی نیز مدارس چند کشور را زیر مجموعه خود قرار داده است. تلاش می‌شود تمام استاندارهای مدارس داخل ایران در این کشورها نیز رعایت شود اما به جهت تعداد کم دانش‌آموزان در این مدارس برخی استانداردهای آموزشی قابلیت اجرا شدن ندارند، به طور مثال یک معلم، تدریس چند درس را بر عهده دارد.

مدیرکل امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر اینکه محدودیتی برای این مدارس در کشورهای عربی وجود ندارد، عنوان کرد: صرفا در سال گذشته مشکلی در شهر شارجه به وجود آمد که در حال مذاکره برای رفع آن هستیم تا بتواینم اول مهرماه سال جاری، مدرسه ایرانی را در این شهر دایر کنیم.

وی به فعالیت‌های فرهنگی اجرایی در مدارس خارج از کشور اشاره و عنوان کرد: تمامی محتوای کتاب‌های درسی حس تعلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی و زبان و شعر فارسی را مورد توجه قرار داده است. همچنین در فواصل زمانی مشخص، روانشناسانی به این مدارس خارج از کشور اعزام می‌شوند تا دغدغه‌های فرهنگی دانش‌آموزان و اولیای آنان را رفع کنند.

کریمی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی در مدارس خارج کشور به صورت جدی و با استقبال گسترده دانش‌آموزان و اولیای آنان برگزار می‌شود به طوری که می‌توان گفت در این زمینه از مدارس داخل کشور نیز بهتر عمل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برافراشته شدن پرچم ایران در مدارس خارج از کشور اشاره و عنوان کرد: در بسیاری از مدارس داخل کشور نیز پرچم برافراشته نشده است؛ اما در اغلب مدارس خارج از کشور پرچم ایران بالا رفته است چرا که از نظام آموزشی آن کشورها مجوز گرفته نشده است و مدرسه ایرانی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

captcha