آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب از عصر امروز
کد خبر: 3704140
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب از عصر امروز

گروه هنر ــ مجموعه برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی از عصر امروز آغاز خواهد شد.

آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب از عصر امروز

به گزارش ایکنا؛ ساعت 17:30 عصر امروز دوشنبه 20 فروردین و در سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم؛ سیدمرتضی آوینی، ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد که سرآغاز آن مراسم افتتاحیه این هفته در تالار سوره حوزه هنری است و طی آن از ۲۰ هنرمند جوان انقلابی از سراسر کشور تقدیر خواهد شد.

اهدای جوایز برگزیدگان داستان انقلاب اسلامی تحت عنوان جایزه مرحوم امیرحسین فردی نیز از جمله برنامه‌های کنداکتور مراسم افتتاحیه این هفته خواهد بود و البته زیارت مزار شهدای هنرمند به‌ویژه مزار شهید سیدمرتضی آوینی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این هفته پیش‌بینی شده است.

پخش برنامه تلویزیونی «سوره هنر» نیز در این هفته از شبکه افق و شبکه سوم سیما در دستور کار است که تهیه‌کنندگی  آن را حامد رهنما به عهده خواهد داشت و رسالت بوذری نیز مجری کارشناس آن خواهد بود.

اجرای دو نمایش به نام‌های«تیغ کهنه» به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی از استان آذربایجان شرقی و «رقص روی یک پا» به کارگردانی مصطفی غلامی از استان گیلان در قالب «مهرواره تئاتر ماه» از جمله دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود که به ترتیب در تماشاخانه مهر و تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه خواهند رفت.

اما مجموعه برنامه‌های هفته هنر انقلاب تا 27 فروردین به کار خود ادامه خواهد داد که در این روز و در قالب مراسم اختتامیه از میان کاندیداهای چهره سال هنر انقلاب اسلامی در رشته‌های گوناگون، فردی به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی خواهد شد.

یادآور می‌شود، هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با تهران در سایر مراکز استانی نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

captcha