استقرار مرکز قرآنی وزارت آموزش و پرورش/ تعریف وظیفه برای وزارت ارشاد برای تحقق شعار سال
کد خبر: 3704463
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
در اولین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه در سال 97 مطرح شد؛

استقرار مرکز قرآنی وزارت آموزش و پرورش/ تعریف وظیفه برای وزارت ارشاد برای تحقق شعار سال

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در اولین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوع «بررسی نقش نظام توسعه فرهنگ قرآنی در تحقق حمایت از کالای ایرانی» مطرح و بعد از بحث و گفت‌وگوی اعضا و طرح برخی پیشنهادها مقرر شد کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی، برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی برای تحقق این موضوع را به عنوان راهبرد سوم این سند در اولویت سال جدید خود قرار دهد.

تعریف وظیفه برای وزارت ارشاد برای تحقق شعار سال / استقرار مرکز قرآنی وزارت آموزش و پرورش در آینده نزدیک

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نود و سومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این باره گفت: پیش از دستور اصلی جلسه، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه گزارشی از نحوه برگزاری «دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب جهان اسلام» ارائه داد.
معاون مطالعات و برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: دستور نخست این جلسه با عنوان «ارائه گزارش پیگیری تخصیص و واریز اعتبارات سال 1396 اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی به صندوق مشارکت» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه ارائه شد و در ادامه نیز مهدی هاشمی، مدیر مالی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی از روند پیگیری و نحوه تخصیص اعتبارات 1396 گزارشی ارائه داد.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: دستور دوم این جلسه «بررسی جدول اهّم موضوعات و مسایل توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1396» بود در این خصوص مجموعه‌ای از مهمترین چالش‌هایی که نظام توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1396 با آن مواجه بود احصاء و مقرر شد تا پرونده این موضوع همچنان مفتوح باشد و در جلسات آتی به آن پرداخته و جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود.
سلامت‌پناه در مورد این چالش‌ها بیان کرد: از جمله این چالش‌ها می‌توان به مسائلی همچون عدم تأمین اعتبارات اجرای منشور، طولانی شدن فرآیند وحدت‌بخشی به نظام فعالیت‌های قرآنی مردمی، نحوه التزام به اجراسازی اسناد و ... اشاره کرد.
وی با تأکید بر شعار سال 1397 و نقش جامعه قرآنی در عملی شدن این شعار، اظهار کرد: دستور سوم و نهایی این جلسه نیز با موضوع «بررسی نقش نظام توسعه فرهنگ قرآنی در تحقق حمایت از کالای ایرانی» مطرح و بعد از بحث و گفت‌وگوی اعضا و طرح برخی پیشنهادها مقرر شد کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی جهت تحقق «استقرار نظام تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جذاب قرآنی» را بعنوان راهبرد سوم این سند در اولویت سال جدید خود قرار دهد و گزارش اجرایی سازی آن را ارائه نماید.
سلامت‌پناه در پایان عنوان کرد: در این جلسه همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اعلام پیگیری استقرار مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن کریم در وزارت آموزش و پرورش، از تأسیس آن در آینده نزدیک خبر داد.

این جلسه یکشنبه، 19 فروردین ماه در محل دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha