مسیر هنر متعهد را با خود باختگی نمی‌توان طی کرد
کد خبر: 3704907
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

مسیر هنر متعهد را با خود باختگی نمی‌توان طی کرد

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری کشور، اظهار کرد: اگر گرفتار نفس خود باشیم که متاسفانه این امر در عرصه هنر کمی مشهود است، نمی‌توانیم مسیر هنر متعهد را طی کنیم.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری کشور امروز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی با حضور در منزل جعفر کهنمویی، هنرمند نقاش با اشاره به اینكه ارج نهادن به مقام هنری پیشکسوتان وظیفه ای است که باید به آن عمل کنیم ، تصریح كرد: در عالم هنر برخی افراد از خود بی خود می شوند و به زودی از مسیر منحرف می‌شوند و خیال خام می کنند که آنها خود در مسیر هنر گام نهاده اند اما این خیال باطلی بیش نیست.

مسیر هنر متعهد را با خود باختگی نمی‌توان طی کرد
وی ادامه داد: حال آنکه این دست توانای خداوند متعال است که آنها را به وادی ظریف و پراحساس هنر کشانده است و در این راه نباید هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان به خود فریفته شوند.
وی با بیان اینکه هنرمند باید همه چیز را خدایی ببیند، گفت: هنر متعهد و تاثیر گذار که می گوییم همین است که هنرمند در خلق آثارش خداوند را ببیند و به این باور برسید که این دست خداست که او را یاری می کند.
مومنی شریف ادامه داد: اگر گرفتار نفس خود باشیم که متاسفانه این امر در عرصه هنر کمی مشهود است، نمی توانیم مسیر هنر متعهد را طی کنیم.
همچنین در این دیدار جعفر کهنمویی هنرمند برجسته نقاش تبریزی با ابراز خرسندی از ملاقات رئیس حوزه هنری کشور گفت: من در خلق آثارم همیشه خدا را در نظر داشتم و اگر الان در عرصه نقاشی به آن رسیده ام همه بسته به نظر و عنایت خداوند متعال است.
تصویرگر چهره امام خمینی (ره) به ذکر خاطره ای از ایام انقلاب پرداخت و گفت: ارتباط من و آقای قاضی طباطبایی به واسطه نقاشی هایم تنگاتنگ بود وقتی تظاهرات در تاسوعا، عاشورا و اربعین اوج گرفت من آن زمان در گرماگرم آغاز انقلاب در خانه دو کار انجام می دادم، هم پارچه نویسی می کردم و هم نقاشی می کشیدم. همچنین نقاشی های رنگ روغن را روی بوم با تیوپ روغنی درجه یک کار می کردم و تا صبح خشک می شد. نقاشی ها را خیابان می بردیم و در مردم شور و حال انقلابی ایجاد می کردیم.
وی اضافه کرد: من بیشتر در آثار خودم به سیرت توجه کرده ام نه به صورت و اگر موفقیتی هم نصیبم شده است به این خاطر می باشد.
گفتنی است، جعفر کهنمویی متولد 1324 در محله اهراب تبریز از ششم ابتدایی احساس علاقه به نقاشی و رنگ در او ایجاد شده و بدون آموزش معلم با آبرنگ و سیاه قلم کار نقاشی را شروع کرده است.

انتهای پیام

captcha