مسجد شهدای املش؛ سوگوار شهادت امام کاظم(ع)+تصاویر
کد خبر: 3705370
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

مسجد شهدای املش؛ سوگوار شهادت امام کاظم(ع)+تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ به مناسبت شب شهادت امام موسی کاظم(ع) به همت مرکز فرهنگی و قرآنی آستان مقدس امام زاده سیدابراهیم و مسجد شهدای املش و پایگاه مقاومت بسیج شهید جبار رمضانی مراسم بزرگداشتی در مسجد شهدای املش برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفری، امام جمعه شهرستان املش پیرامون شخصیت، سجایای اخلاقی و تربیت شاگردانی ممتاز در تراز علمای بزرگ عصر امامت آن حضرت بیاناتی را ایراد کرد.
حجت الاسلام صفری در بخشی از سخنان خود گفت: در دوران حکومت خلفای عباسی که عصر خفقان بود، حضرت امام موسی کاظم علیه السلام به صورت پنهانی زندگی میکردند و در آن دوران هم شاگردانی را تربیت کردند که از علمای بزرگ و به نام عصر امامت آن حضرت به شمار می آمدند. ایشان در زندان هم دست از امامت خود نکشیده و با کوچکترین ارتباط با اطرافیان خود آنان را مجذوب شیعه می کرد.

وی افزود: وسعت امامت آن امام به حدی بوده که در دستگاه خلاف عباسیان هم افرادی تربیت یافته مکتب امام موسی کاظم(ع) بودند. هارون الرشید در سفری که به مدینه داشتند حضرت را احضار کرد و آن امام بزرگوار با مرکب و لباسی ساده به دارالخلافه رفتند به حدی که کارگزاران حکومت به احترام مقام والای امام به ایشان ابراز ارادت می کردند کارگزارانی که دستشان به خون اهل بیت(ع) آلوده بود اما هیبت و عظمت امام آنان را وادار به تعظیم و احترام می کرد.

انتهای پیام

captcha