بعثت پیامبر اکرم (ص) واقعه ای بزرگ در اوج جهل و فساد جزیره العرب
کد خبر: 3705475
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

بعثت پیامبر اکرم (ص) واقعه ای بزرگ در اوج جهل و فساد جزیره العرب

گروه معارف - مبعث پیامبر اکرم (ص) واقعه ای بزرگ در دنیای بشریت بود که در زمان و مکانی به وقوع پیوست که جزیره العرب غرق در بت پرستی، فساد و تبعیض بود تا چراغ هدایت را در دل مردم روشن سازد.

ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد : خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را مبعوث کرد تا ظلم و ستم را به عدالت و جهل و نادانی را به علم و آگاهی تبدیل کند.
وی تصریح کرد : بعثت پیامبر اکرم (ص) برای یادآوری توحید، فطرت و نجات مردم از شرک و بت پرستی بود تا همگان به مسائل مادی و معنوی آگاهی پیدا کنند.
وی افزود : اسلام دینی کامل و جامع است که برخلاف تصور عموم آزادی را به وجود می آورد، انسان را همیشه نیک و مسرور نگه می دارد و دینی است که موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم می کند.


دین اسلام رهایی بخش بیماری های روحی و روانی
ماموستا محمودی خاطرنشان کرد : دین اسلام دینی پر از زیبایی هاست که حتی انسان را از انواع بیماری های روحی و روانی رهایی می بخشد.
امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه در این برهه حساس زمانی که آمریکا می خواهد بر تمام جهان و بخصوص مسلمانان تسلط داشته باشد، گفت : متاسفانه جزیره العرب که جایگاه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان بود امروزه تحت سلطه رئیس جمهور دیوانه آمریکا قرار گرفته و از دین منحرف شده است.
وی با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم (ص) پیام آور این بود که نباید تحت سلطه دشمن قرار بگیریم، اظهار کرد : پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد تا بگوید راه سعادت در اطاعت از خداوند متعال بوده و از پیروی طاغوت اجتناب کرد.

بعثت پیامبر اکرم (ص) واقعه ای بزرگ در اوج جهل و فساد جزیره العرب

لزوم توجه روحانیون در روشن سازی حقایق دینی برای جوانان
وی بیان کرد : امروزه اختلاف نظر در میان برخی علمای شیعه و سنی موجب شده جوانان فکر کنند که بعثت پیامبر اکرم (ص) به مساله ای قومیتی تبدیل شده است و این موضوع به علما بازمی گردد که باید مسائل را به وضوح و روشنی برای جوانان بیان کنند.
ماموستا محمودی ادامه داد : علما، روحانیون، استادان دانشگاه و تمام اهل علم و روحانیت موظفند در این برهه حساس که دشمن چشم به وحدت میان شیعه و سنی دوخته است متفرق نشوند و واقعیت دین را برای مردم روشن سازند.
وی تصریح کرد : روحانیون موظفند حقایق دینی را برای همه بخصوص جوانان که تحت تاثیر غرب قرار می گیرند روشن کنند و در این راه منافع شخصی را کنار بگذارند.
امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه برخی علما و روحانیون در راه تبلیغ دین منافع شخصی خود را خواستگاه قرار می دهند افزود : اینان منافقانی هستند که دین را وسیله رسیدن به مقام قرار داده اند و اصل دین را منحرف می کنند و موجب انحراف جوانان نیز می شوند.
وی گفت : اختلاف زبانی در میان شیعه و سنی تنها یک آزمایش الهی است که همگان ببینند حتی با وجود اختلاف زبان و اختلاف نظر در برخی مسائل دینی این دو قوم تحت هر شرایطی وحدت، انسجام و یکدلی خود را حفظ خواهند کرد.

بعثت پیامبر اکرم (ص) واقعه ای بزرگ در اوج جهل و فساد جزیره العرب

اسلام دینی جامع برای تمام نیازهای بشریت
وی ادامه داد : ادیان دیگر در برابر اسلام که دینی جامع است بسیار ناقصند چرا که وقتی پیامبر اکرم (ص) اسلام و قرآن را آورد دین و کتاب آسمانی پیامبران قبلی بارها تحریف شده بود.
ماموستا محمودی با اشاره به اینکه انسان هرآنچه بخواهد و نیاز داشته باشد در قرآن آمده است خاطرنشان کرد : اسلام در تمام زمینه ها اعم از مادی و معنوی سخن گفته است و هیچ نقصی در آن وجود ندارد.
امام جمعه پیرانشهر گفت : امید است روزی فرا برسد که ایران اسلامی بر کشورهای جزیره العرب که تحت سلطه آمریکا قرار گرفته اند مسلط شده و همه دست به دست هم دهند تا دست استعمارگران را از اسلام کوتاه کرده و وحدت جهانی میان مسلمانان به طور کامل برقرار شود.
انتهای پیام

captcha