اجرای طرح جهادی آموزش قرآنی روستاها در هویزه
کد خبر: 3706005
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

اجرای طرح جهادی آموزش قرآنی روستاها در هویزه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی قدر هویزه از اجرای طرح جهادی آموزش قرآنی روستاها در این شهرستان خبر داد و گفت: سنجش و قرائت قرآن کریم و محو بی‌سوادی قرآنی، آموزش خانواده برای آقایان و بانوان از جمله اهداف این طرح است که مرحله اول آن از اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

میثم ساکی، مدیر مؤسسه قرآنی قدر هویزه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از اجرای طرح جهادی آموزش قرآنی روستاها در این شهرستان خبر داد و گفت: جلسه هماهنگی اجرای طرح روز گذشته 26 فروردین با حضور مربیان این مؤسسه برگزار شد و بر اساس این طرح قرار شد این کار در مناطق روستایی و محروم شهرستان هویزه با محوریت فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی انجام شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم این طرح کادرسازی و توانمندسازی افراد، تشکیل حلقات معرفتی و برگزاری مسابقات قرآنی است. برای اجرای این طرح گروهی متشکل از یک روحانی، مربی قرآن، مربی هنری، مجری و گروهی برای برگزاری نمایشگاه‌های سیار تشکیل شده است که محتوای برنامه‌های این گروه برنامه‌های قرآن و عترت است.

ساکی با بیان اینکه پیش‌نیاز اجرای این طرح از سال گذشته در مؤسسه قرآنی مد نظر قرار گرفت، افزود: به منظور اجرای این طرح از سال گذشته افراد مستعد روستاها شناسایی و کارگاه‌هایی برای آموزش آنها برگزار شد. در فاز اول اجرای این طرح که از هفته آینده شروع می‌شود 13 روستا تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر مؤسسه قرآنی قدر هویزه خاطرنشان کرد: سنجش و قرائت قرآن کریم و محو بی‌سوادی قرآنی، آموزش خانواده برای آقایان و بانوان اهداف این طرح است که مرحله اول آن از اردیبهشت آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

این فعال قرآنی گفت: اجرای طرح با کمک گروه جهادی که تعیین شد آغاز می‌‌شود و با توانمندسازی روستاییان در مراحل بعد کار به خود آنها سپرده می‌شود.

انتهای پیام

captcha