برنامه‌های سازمان بورس برای حمایت از کالای ایرانی در سال جاری
کد خبر: 3706011
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تشریح کرد:

برنامه‌های سازمان بورس برای حمایت از کالای ایرانی در سال جاری

گروه اقتصاد ــ محمدی با اشاره به برنامه سازمان بورس برای حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است در سود آوری شرکت‌ها از طریق تامین مالی و کاهش نرخ انتشار اوراق افزایش پیدا کند؛ چرا که افزایش سودآوری شرکت‌ها به معنای کمک به حمایت از کالای ایرانی است.

 به گزارش خبرنگار ایکنا، شاهپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز دوشنبه 27 فروردین ماه، در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به اهداف نمایشگاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردها توسط بورس‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌ها است و مخصوصا امیدواریم این شرکت‌ها بتوانند مخاطبان خود را پیدا کرده و نحوه سرمایه‌گذاری در بازار پول، سرمایه و بیمه را به مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: امسال حضور بانک‌ها در این نمایشگاه بسیار پررنگ است و ما از همه مدیران عامل بانک‌ها و معاون بانکی وزیر اقتصاد تشکر می‌کنیم که به برگزاری بهتر این نمایشگاه کمک کردند. در نمایشگاه امسال بیش از 390 شرکت حضور دارند و کارگاه‌های مختلفی توسط آنها برگزار خواهد شد و به شرکت‌‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به بیان اقدامات بازار سرمایه در سال 96 پرداخت و عنوان کرد: در سال گذشته اتفاقات مناسبی در بازار سرمایه کشور رخ داد. بازده بازار سرمایه در این سال 25 درصد بود و حجم معاملات از 195 میلیارد در سال 95 به 247 میلیارد در سال 96 رسید.

محمدی عنوان کرد: بروز رسانی سامانه معاملات، بهره‌برداری از سامانه نظارت اسمارت، توقف و بازگشایی نمادها از اقدامات در این سال بوده است. اکنون 10 تا 15 نماد بسته بیشتر نداریم و اکثر توقف‌ها کمتر از یک روز است و امیدواریم این توقف‌ها هم پایان یابد.

وی عنوان کرد: در خصوص بانک‌ها اقداماتی انجام داده‌ایم و از جمله نماد بانک تجارت، صادرات و پارسیان بازگشایی شد و امیدواریم امسال سهام بانک پاسارگاد هم بازگشایی شود و تعداد توقف نمادها هم باز کاهش یابد.

محمدی با اشاره به برنامه سازمان بورس برای حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است، در سودآوری شرکت‌ها از طریق تامین مالی و کاهش نرخ انتشار اوراق افزایش پیدا کند؛ چرا که افزایش سودآوری شرکت‌ها به معنای کمک به حمایت از کالای ایرانی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان درباره شرکت‌های دانش بنیان گفت: مأموریت اصلی در مورد شرکت‌های دانش بنیان در اختیار فرا بورس قرار گرفته و تابلو‌های مخصوصی در فرابورس برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم این نمایشگاه‌ هم به معرفی شرکت‌های دانش بنیان کمک کند.

captcha