قدرت فرهنگی هر جامعه تعیین کننده سرنوشت آن است
کد خبر: 3706165
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

قدرت فرهنگی هر جامعه تعیین کننده سرنوشت آن است

گروه سیاست و اقتصاد- مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: قدرت فرهنگی در هر جامعه تعیین کننده سرنوشت آن است، چراکه نظام قدرت در فضای مجازی برای حریف بازی تولید می‌کند و تغییر فرهنگ محصول فشار و کشش در فضای مجازی است.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی امروز 27 فروردین در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع)، گفت: دشمن‌شناسی مقدم بر دوست‌شناسی است، چراکه شاخصه‌های دشمن نمایان است، ولی امروز دشمن در لباس دوست وارد می‌شود.
مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: امروز باید مراقب باشیم که دشمن شناسی به دشمن هراسی منتهی نشود، چرا که دشمن شناسی در جامعه اسلامی باید منجر به تقویت خلاقیت شود.
وی اظهار کرد: قدرت فرهنگی در هر جامعه تعیین کننده سرنوشت آن است، چراکه نظام قدرت در فضای مجازی برای حریف بازی تولید می‌کند و تغییر فرهنگ محصول فشار و کشش در فضای مجازی است.
مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نفوذ از مسیر فرهنگ در حوزه ناخودآگاه و خودآگاه جامعه برای تامین اهداف نظام قدرت صورت می‌گیرد و قدرت عقلانیت الهی، کارآمد ترین ابزار در مقابل جنگ نرم است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی در ادامه افزود: دفاع مقدس، ایران را واکسینه کرد و مردم پخته شدند تا دشمن را بشناسند و حتی اگر نوع جنگ عوض شود، مردم آماده هستند و امروز اگر انسان دشمن را نشناسد در پازل او قرار می‌گیرد.
وی، استقلال اقتصادی را لازمه استقلال سیاسی عنوان کرد و بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری هر کشوری که استقلال اقتصادی نداشته باشد، نمی‌تواند استقلال سیاسی داشته باشد و اگر استقلال سیاسی نداشته باشد، آرمان‌هایش در حد یک شعار باقی می‌ماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: امروز دشمنان انسانیت و دین اسلام، طرح‌هایی را بریا توسعه نظام سلطه خود در دنیا اجرا می کنند که در همین راستا باید دشمن را خوب شناخت.

انتهای پیام

captcha