آموزه‌های دینی انسان را ترکیبی از کالبد مادی و جسمانی و روح الهی معرفی می‌کند
کد خبر: 3706419
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

آموزه‌های دینی انسان را ترکیبی از کالبد مادی و جسمانی و روح الهی معرفی می‌کند

گروه اجتماعی- استاندار سمنان اظهار کرد: انسان به‌حکم انسان بودنش دارای حقوق مسلمی است که به‌واسطه کرامت ذاتی ناشی از آفرینش شایسته و حضور در عرصه گیتی شناخته شده که در این راستا آموزه‌های دینی انسان را ترکیبی از کالبد مادی و جسمانی و روح الهی معرفی می‌کند.

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدشهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در نخستین مجمع سلامت استان سمنان اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود دو بال پرواز بهداشت و درمان در استان سمنان هستند.

وی با اشاره به اینکه  آموزه‌های دینی انسان را ترکیبی از کالبد مادی و جسمانی و روح الهی معرفی می‌کند اذعان کرد:  انسان به‌حکم انسان بودنش دارای حقوق مسلمی است که به‌واسطه کرامت ذاتی ناشی از آفرینش شایسته و حضور در عرصه گیتی شناخته شده است.

چاوشی افزود: همه جای استان سمنان برای ما ارزشمند و همه جای این مرز و بوم در میهن اسلامی دارای ارزش و اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه نگاه قومیتی و سرزمینی باید کنار گذاشته شود و باید به ارزش‌های جاودانه استان سمنان بپردازیم که برای کل جامعه بشریت است متذکر شد: غربی‌ها به دنبال شعار جامع حقوق بشریت هستند و حقوق بشر در مفاهیم دینی ریشه‌ای به قدمت تاریخ دارد.

چاوشی تأکید کرد: اهالی استان سمنان امروز مسؤولیتشان سنگین است و باپد پرچم‌دار حقوق بشر باشند.

وی با تاکید بر اینکه سلامتی نعمتی است که خداوند به انسان عنایت فرموده و سلامت بخشی از حقوق بشر است که همه باید برای تحقق آن‌ که بخشی از توفیقات است، تلاش کنند یاداور شد: ما باید نام ایران را پرآوازه کنیم و بی‌تردید یکی از زمینه‌های آن افتخارات عرصه بهداشت و سلامت است و سلامت عمومی با تلاش همگانی میسر خواهد شد.

چاوشی ادامه داد: شیخ ابوالحسن خرقانی حقوق بشر را در یک جمله بیان کرده است «هر کس در این سرای درآید؛ نانش دهید و از ایمانش مپرسید؛ چراکه هر کس به درگاه باری‌تعالی به جان ارزد، البته بر خوان بوالحسن به نانی ارزد.»

وی با بیان اینکه انسان باید یدالله باشد، تأکید کرد: بیایید اسباب تحقق اهداف خداوند متعال باشیم.

استاندار سمنان افزود: هر یک از ما بر اساس اراده خداوند در نظام هستی، صاحب نقش و در معرض آزمون الهی هستیم و خداوند ما را می‌آزماید تا گوهر وجودی انسان را به نمایش بگذاریم.‌

چاوشی ادامه داد : در استان سمنان اشخاص ارزشمندی همچون چهره ماندگار دکتر سیدمحمود طباطبایی هستند و ما به وجود این افراد فرهیخته و فرزانه در عرصه سلامت که برای این‌ مرز و بوم درخشیده‌اند، افتخار می‌کنیم و البته هنوز برای مردم ناشناخته‌اند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم‌ تا در جامعه ما کسی دچار بیماری و رنج درمان نشود، اظهار کرد: مجمع سلامت یک نهضت همگانی است. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

captcha