بیش از 6 هزار خودرو در زمان بسته بودن سامانه، ثبت سفارش شده است
کد خبر: 3706499
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

بیش از 6 هزار خودرو در زمان بسته بودن سامانه، ثبت سفارش شده است

رئیس کل گمرک اعلام کرد: در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو، بیش از 6 هزار دستگاه ثبت سفارش شده اند که باید موضوع از سازمان توسعه تجارت پیگیری شود.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: سامانه ثبت سفارش خودرو اواخر تیرماه پارسال از سوی سازمان توسعه تجارت با هدف ساماندهی واردات آن بسته شد و سرانجام دی ماه پس از اصلاح آیین نامه مربوطه در هیات دولت، بازگشایی شد.
در آن زمان خبری مبنی بر ورود و حتی قاچاق خودرو در زمان بسته بودن سامانه ثبت سفارش در رسانه ها منتشر شد که گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز همان موقع اعلام کرد، امکان قاچاق خودرو از گمرک حتی به تعداد یک دستگاه هم وجود ندارد و ریز اطلاعات تک تک خودروهای وارداتی در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت شده است.
در این پیوند فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران روز سه شنبه واکنش به قاچاق 6480 خودروی وارداتی در زمان بسته بودن سامانه ثبت سفارش، گفت: تمام مواردی را که گمرک در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی انجام داده طبق قانون بوده و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد.
به گزارش خانه ملت، وی اظهار داشت: همه کالاهایی که وارد کشور می‌شود و باید از گمرک ترخیص شود؛ طبق ماده هشت مقررات صادرات و واردات باید دارای ثبت سفارش معتبر باشد.
وی با بیان اینکه اکنون بین گمرک و سامانه ثبت سفارش متعلق به سازمان توسعه تجارت، ارتباط الکترونیک وجود دارد، گفت: زمانی که می‌خواهید کالایی را اظهار کنید از جمله خودرو، باید کد هشت رقمی را وارد کنید تا سیستم به شما اجازه دهد مراحل بعدی را انجام دهید؛ اگر ثبت سفارش توسط سیستم فراخوانده نشود، در عمل چیزی به‌ عنوان اظهار نداریم.
عسگری با اشاره به اینکه اقدامات گمرک قانونی بوده است، افزود: در آن زمان گمرک ثبت سفارش را در اختیار داشته، صاحب کالا اظهارنامه و حقوق ورودی خود را پرداخته و مجوزهای استاندارد، ضوابط فنی ورود خودرو و پروانه را نیز دریافت کرده است.
رئیس کل گمرک کشور تعداد خودروهای ثبت سفارش شده در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو را بیش از 6 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این اقدام در سایت ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت صورت گرفته است.

captcha