ناکارآمدی برخی علوم ریشه در نبود نگاه مبنایی دارد
کد خبر: 3706600
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
حجت‌الاسلام ایمانی مقدم:

ناکارآمدی برخی علوم ریشه در نبود نگاه مبنایی دارد

گروه معارف- رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: برخی علوم از جمله در طب کارآمد نیستند و هر چند درد را درمان می‌کنند اما در دراز مدت موجب افزایش درد و بیماری انسان می‌شوند، یکی از دلایل این ناکارآمدی نبود انسجام و عدم نگاه مبنایی به علوم است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، در مراسم رونمایی از کتاب جنین شناسی فقهی، که امروز، 28 فروردین ماه در جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد گفت: ویژگی این کتاب نگاه چند جانبه به یک موضوع خاص است. وجه تمایز علوم اسلامی با علوم آکادمیک همین چند جانبه نگری است.
وی ادامه داد: در علوم اسلامی مسلم است که اصالت انسان با روح است و جسم جنبه اعتباری دارد و همین نگاه عمیق به انسان هویت متفاوتی را در برابر مکاتب دیگر ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام ایمانی مقدم تصریح کرد: بر اساس این نگاه احکام، مباحث اخلاقی، شیوه‌های درمانی و ... نیز متفاوت می‌شود؛ لذا نگاه مبنایی اسلام به انسان می‌تواند در حل مشکلات از جمله ناباروری مؤثر واقع شود.
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی افزود: برخی علوم از جمله در طب کارآمد نیستند و هر چند درد را درمان می‌کنند اما در دراز مدت موجب افزایش درد و بیماری انسان می‌شوند، یکی از دلایل این ناکارآمدی نبود انسجام و عدم نگاه مبنایی به علوم است که پژوه بین رشته‌ای جنین شناسی فقهی این مشکل رفع کرده و امیدواریم در استان این مباحث بیشتر مطرح شود و مباحث علمی و فقهی صرفاً مختص قم نباشد.
انتهای پیام 

 

captcha