«حمایت از کالای ایرانی» نه یک شعار، که فتوای دینی است
کد خبر: 3706644
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

«حمایت از کالای ایرانی» نه یک شعار، که فتوای دینی است

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها در حد شعار نیست، بلکه یک فتوا بوده و باید خود را مقید به آن بدانیم؛ همان‌طور که مردم بعد از فتوای تحریم تنباکو، قلیان‌ها را شکستند، امروز نیز باید روی این مسأله چنین حساسیتی داشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان، روز گذشته در نشست خبری با موضوع حمایت از کالای ایرانی، گفت: اگر به فرآیند نام‌گذاری سال‌ها توجه کنیم، می‌بینیم که همه به هم مربوط هستند، یک سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، یک سال «تولید و اشتغال» و امسال هم «حمایت از کالای ایرانی» که هر کدام پیش‌زمینه و بسترساز دیگری است.
وی ادامه داد: دشمن برای آن‌که ملت ما را زمین‌گیر کند، حوزه اقتصاد را هدف قرار داده و می‌خواهد تا نگاه ما به سمت آنان باشد؛ می‌خواهد این تصور در ذهن ما ایجاد شود که «ما نمی‌توانیم»، خودباوری را از ما بگیرد.
فرمانده سپاه سلمان استان بیان کرد: استان ما علی‌رغم همه محرومیت‌ها، پتانسیل بالایی دارد، استعدادهای نهفته بسیاری در سیستان و بلوچستان وجود دارد، مردمانش وطن را ناموس خود می‌دانند و جانشان را برای جلوگیری از تجاوز دشمن فدا می‌کنند.
وی افزود: دشمن می‌خواهد ملت ایران را ناامید و مأیوس کند، می‌خواهد ما پشیمان شویم و دست از مقاومت برداریم، در حالی که مقاومت مایه سربلندی کشور ما است. ایران اسلامی تنها نظامی است که مقابل استکبار ایستاد و شاخ آن را شکست.

«حمایت از کالای ایرانی» نه یک شعار، که فتوای دینی است

معروفی اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی به معنای ایجاد اشتغال برای هزاران جوان هموطن است، به‌معنای مقابله با هدف‌گذاری اقتصادی دشمن است، زیرا تمام امید دشمن در حوزه اقتصاد است.
وی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی تنها در حد شعار نیست، بلکه یک فتوا بوده و باید خود را مقید به آن بدانیم؛ همان‌طور که مردم بعد از فتوای تحریم تنباکو، قلیان‌ها را شکستند، امروز نیز باید روی این مسأله چنین حساسیتی داشت.
فرمانده سپاه سلمان استان افزود: ذهن ما را به سمتی برده‌اند که وقتی نام کالای ایرانی می‌آید، محصولات بی‌کیفیت در ذهن ما پدید می‌آید، چون رسانه‌ای کار نکرده‌ایم، افکار جامعه ما جهت‌دهی درست نشده است. در عین حال که تولیدکنندگان ما باید روی مسأله کیفیت بیش از گذشته تأکید داشته باشند، رسانه نیز باید تصورات غلط را از بین ببرد.

انتهای پیام

captcha