تبیین فرهنگ مهدویت مایه بالندگی جامعه است
کد خبر: 3706814
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

تبیین فرهنگ مهدویت مایه بالندگی جامعه است

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه گفت: اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از توانمندترین عوامل رشد جامعه دینی ما است که تبیین درست و گسترش این فرهنگ نورانی باعث رشد و بالندگی هرچه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی‌ها است.

تبیین فرهنگ مهدویت مایه بالندگی جامعه است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفتمان دینی با عنوان «مهدی صاحب‌الزمان(عج)» با حضور جمعی از دانشجویان عضو طرح «یاوران نماز» چهارشنبه، 29 فروردین‌ماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه با اشاره به روز ارتش، اعیاد شعبانیه و اینکه اندیشه مهدویت به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از توانمندترین عوامل رشد جامعه دینی ما است، بیان کرد: تبیین درست و گسترش این فرهنگ نورانی باعث رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه و حفظ آن از تباهی‌ها است و نباید بگذاریم این اندیشه مقدس به وسیله افرادی ناشایست و کم‌دانش دچار غفلت، کم‌کاری، کج‌فهمی و سطحی‌نگری شود.
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح عمومی جامعه، پاسخگویی به نیازهای فکری و اعتقادی عموم مردم و نیز مقابله با شبهات و انحرافات لازم است که خانواده‌ها مباحث مهم مهدویت را در قالب دوره‌های آموزش حضوری، مکاتبه‌ای و مجازی با مباحثی چون غیبت و علل آن، شرایط و علائم ظهور، برنامه‌های حکومت جهانی حضرت و آسیب‌شناسی مباحث مهدویت در قرآن فرا گیرند.
مدرس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: از جمله کارهای خوبی که در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در خصوص تبلیغ فرهنگ صحیح مهدویت و تعمیق آن در سطوح مختلف جامعه انجام گرفته است، می‌توان به اعزام مبلغ و کارشناس، تقویت کانون‌های دانشجویی به منظور ایجاد فضای معطر انتظار، برگزاری مسابقات برای اقشار مختلف با هدف ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه مباحث مهدوی و ارتقا شناخت افراد، ارتباط با رسانه‌ها و طرح موضوعات مهدوی جدید و مفید اشاره کرد.
وی با بیان اینکه بخشی به نام «یاوران افتخاری فرهنگ مهدویت» در سه محور آموزش، پژوهش و فرهنگ در دانشگاه‌ها تشکیل شده که لازم است همه مسئولان با آنان همکاری داشته باشند، گفت: برای غنا‌بخشی جشن‌های اعیاد شعبانیه و دهه مبارک مهدویت باید با برپایی جلسات پرسش و پاسخ، انجام فعالیت‌های مهدوی و گسترش فرهنگ مهدوییت به این امر کمک کنیم.
لطفيان اظهار کرد: کودکان و نوجوانان نقش بسیار مؤثری در زمینه‌سازی ظهور دارند و اگر از خردسالی محبت و معرفت امام زمان(عج) در آن‌ها نهادینه شود، زمینه‌ای خوب برای این امر است که در جوانی از سربازان و یاران ایشان باشند. همچنین با در نظر گرفتن این امر مهم پیشنهاد می‌شود که در همه مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی واحد کودک و نوجوان در راستای نیل به سمت تربیت نسل مهدوی تشکیل شود.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha