لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی به مباحث شرعی
کد خبر: 3706932
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی به مباحث شرعی

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی به مسائل شرعی تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد شب گذشته در جمع روحانیون پاسخگوی مسائل شرعی نماز جمعه یزد اظهار کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی باید همه وقت در دسترس عمومی باشد و باید زمینه‌ای را فراهم کرد که مردم نسبت به احکام دین و عقایدشان در شبهه نیفتند و برای کسب پاسخ شرعی معطل نشوند.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه استفاده از رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی از اهمیت بالایی برخودار است گفت: به نظر می‌رسد آن طوری که دشمنان القای شبهه می‌کنند ما در مقام پاسخ و جوابگویی نیستیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: امروز فعالیت‌های ضد دینی دشمنان برای سنین کودکی هم به صورت گسترده آغاز می‌شود و بسیاری از شبهه‌هایی که در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کنند هم بدون پاسخ باقی می‌ماند.
ناصری یزدی افزود: متاسفانه ما آنطور که باید و شاید در این زمینه اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم و پاسخ شبهاتی که در ذهن‌ها ایجاد می‌شود را به صورت کامل نمی‌دهیم که همین موضوع مشکلات بسیار زیادی ایجاد می‌کند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نخستین مرحله سیستم آموزشی در کشور اسلامی باید مباحث دینی و احکام بیان شود گفت: در مدارس ما نسبت به این موضوع ضعف بسیار زیادی وجود دارد و مباحث دینی و تربیت دینی رنگ و بوی خاصی در سیستم آموزشی ما ندارد و همین موضوع سبب شده که فرزندان ما از قرآن و مباحث دینی فاصله بگیرند.
وی افزود: با توجه به این مشکلات و کم‌کاری‌هایی که وجود دارد باید سعی کنیم از تمام توان استفاده کنیم و تا جایی که امکان‌پذیر است نسبت به رفع شبهه‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد مطالعه و داشتن اطلاعات کافی در زمینه مسائل اعتقادی و احکام شرعی را لازمه این موضوع دانست و گفت: باید افرادی که نسبت به پاسخگویی به مباحث شرعی و رفع شبهات فعالیت می‌کنند آموزش‌های لازم را برای این منظور دیده باشند.
ناصری یزدی با بیان اینکه در بین آقایان بحث پاسخگویی به مباحث شرعی تا حدی انجام شده گفت: در بین بانوان اما این اقدام آنطور که باید و شاید صورت نگرفته و لازم است که در زمان‌های مشخص بانوان طلبه اقدام به حضور در مساجد و اماکنی از جمله مدارس و آموزشگاه‌ها و پاسخگویی به مباحث شرعی کنند.
امام جمعه یزد به فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این عرصه هم ما خیلی خوب عمل نکردیم و فعالیت‌های تبلیغی در زمینه فضاهای مجازی صورت نگرفته و لازم است که در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

captcha