روش صاحب جواهر روش مورد تایید و الترام بنیانگذار انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3707006
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

روش صاحب جواهر روش مورد تایید و الترام بنیانگذار انقلاب اسلامی است

گروه اجتماعی ــ دبیر نشست علمی نکوداشت مرحوم صاحب جواهر، روش فقه جواهری را روش مورد تایید و التزام انقلاب اسلامی و بنیانگذاران آن دانست.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین عشایری امروز 30 فروردین ماه در نشست نکوداشت مرحوم صاحب جواهر با عنوان «عیار فقاهت» در مدرسه آیت الله گلپایگانی در قم گفت: این نشست نکوداشت در ادامه سلسله نشست های تکمیلی در جهت شناخت جریان ها و شخصیت های تاثیرگذار در حوزه فقاهت برگزار می شود.
وی افزود: پیش از آن در نکوداشت های دیگری از شخصیت هایی چون محقق خراسانی، شیخ عبدالکریم حائری و... نیز برگزار شده است؛ در این مراسم نیز از شخصیت و اخلاق علمی و عملی مرحوم صاحب جواهر تجلیل می شود.
دبیر علمی همایش تجلیل از شخصیت صاحب جواهر بیان کرد: موضوع همایش از سوی شورای عالی مدرسه خاتم الاوصیا، مبحث تحول علمی است که مرحوم صاحب جواهر در حوزه روش علمی ایجاد کردند؛ بزرگان حوزه ایشان را معیار تحول خواهی در عین تعلق به چارچوب های شناخته شده فقهی می دانیم
وی گفت: امروزه اسلامی سازی علوم انسانی و اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و فقه حکومتی از مهمترین چالش های فکری حوزه امروز ما است و توجه جوانان حوزه به روش صاحب جواهر می تواند ما را در رسیدن به نتایج ارزشمند در این حوزه موفق بدارد.
وی تصریح کرد: روش فقهی مرحوم صاحب جواهر از سوی امام راحل به عنوان الگوی فقهی مورد تایید انقلاب اسلامی مطرح است؛ در این نکوداشت دو مقاله از سوی متخصصان حوزه ارایه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha