فرهنگ‌سازی بهترین راهکار حمایت از کالای ایرانی است
کد خبر: 3707134
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
در جلسه فرهنگ عمومی زرندیه تأکید شد:

فرهنگ‌سازی بهترین راهکار حمایت از کالای ایرانی است

گروه اجتماعی- در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با اشاره به رفع موانع تولید داخلی، بر فرهنگ‌سازی به عنوان بهترین راهکار حمایت و رونق تولید داخلی تأکید شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه شهرستان زرندیه در پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که امروز پنجشنبه 30 فروردین در فرمانداری برگزار شد گفت: فرهنگ‌سازی بهترین راهکار عملی حمایت از کالای ایرانی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در ادامه افزود: خوشبختانه با وجود گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان نظام و انقلاب نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند و این مهم مرهون خون مطهر شهداء و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از درایت و ظریف اندیشی ایشان است و یکی از راهکارهای مثمرثمر در راستای برون رفت از مشکلات و معضلات مبتلا به جامعه محسوب می‌شود.
بنابراین گزارش؛ قناتی، معاون فرماندار شهرستان زرندیه نیز در این جلسه گفت: رفع موانع تولید یکی از مهمترین راهکارهای عملی حمایت از کالای ایرانی است.
وی فرهنگسازی در این خصوص را هم از دیگر راهکارهای تحقق این امر دانست و افزود: متاسفانه فرهنگ رایج جامعه، تولیدات داخلی را بی‌کیفیت وضعیف می‌داند که می‌بایست در این خصوص تغییر نگرش ایجاد کرد.
بنابراین گزارش؛ احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز در این جلسه، تهییج افکار عمومی به خرید کالای وطنی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری،تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه تولیدات داخلی، معرفی و تشویق تولیدکنندگان داخلی، تبیین موضوع در منابر و تریبون‌ها، نظارت بر فعالیت کسبه و صنوف مختلف، انجام پژوهش در خصوص عوامل عدم موفقیت کالاهای ایرانی در بازار مصرف و ..... را ازجمله راهکارهای تحقق شعار سال دانست.
یادآور می‌شود، در پایان جلسه مقرر شد از طریق فرمانداری هماهنگی لازم با شرکت‌های تولیدی و کارخانجات جهت معرفی محصولات تولید شده در شهرستان به عموم مردم از طریق سازه‌های تبلیغاتی، فضای مجازی و رسانه‌ها انجام شود.
همچنین مقرر شد از طریق فرمانداری با تولیدکنندگان و مدیران صنایع و کارخانجات هماهنگ شود تا محصولات خود را با قیمت مناسب و بدون واسطه به مردم شهرستان ارائه کنند. همچنین مقرر شد دستگاه‌های فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها، سپاه و... با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در راستای فرهنگ‌سازی و تهییج افکار عمومی جهت خرید کالای ایرانی قدم بردارند.
انتهای پیام

captcha